A hetvenes évek elejére kiderült, hogy a szovjet üzemeltetési modell nem hatékony, és rendkívül veszélyes.

Az időszak, amikor új pályára kellett állítani a hazai polgári légiközlekedést, mert a helyzet tarthatatlanná vált, balesetet baleset követett a Malévnél. Szakmai bizottság tárta fel, mit kellene tenni annak érdekében, hogy a légitársaság a világ élvonalába kerüljön. 1973-ban jelentős fordulat következett be, szétváltak a szerepkörök: létrejött a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI), amelynek feladata lett Ferihegy üzemeltetése és a légiforgalmi irányítás biztosítása is. Addig azonban rögös út vezetett.

Milyen volt a ferihegyi terminál a hetvenes évek közepén? Milyen súrlódások, konfliktusok voltak akkoriban a repülőtér és a légitársaság között? Hogyan vált évről évre egyre biztonságosabbá és nemzetközi színvonalúvá az utasszállítás? És milyen izgalmas időszak köszöntött be légikikötőben a nyolcvanas évek elején? Újabb ferihegyi történetek a Légiközlekedési Kulturális Központ szokás szerint érdekes kisfilmjében.

(Nyitókép: Fortepan/Uvaterv)

Ez is érdekelhet:

40 éve történt a Malév-túszdráma Varsóban

A szép emlékű Malév történetében kevésbé szép események is voltak. Az egyik 1982. november 27-én: egy gépfegyveres lengyel kiskatona Nyugat-Berlinbe akarta téríteni a Malév 121-es járatát.

Egykor háromszáz légi traktor dolgozott Magyarországon

Akkor is szükség volt a légi növényvédelemre, amikor drónokról még nem is álmodtunk.

Hat felszállást és hat leszállást teljesít egy műszakban az új magyar légitársaság gépe

Ferihegytől Ferihegyig, Kolozsvár, Debrecen, Marosvásárhely, Debrecen, Kolozsvár érintésével.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Van egy szó, ami 189 ezer(!) betűből áll, mégsem ez a világ leghosszabb szava

További cikkeink a témában