A hetvenes évek elejére kiderült, hogy a szovjet üzemeltetési modell nem hatékony, és rendkívül veszélyes.
Az időszak, amikor új pályára kellett állítani a hazai polgári légiközlekedést, mert a helyzet tarthatatlanná vált, balesetet baleset követett a Malévnél. Szakmai bizottság tárta fel, mit kellene tenni annak érdekében, hogy a légitársaság a világ élvonalába kerüljön. 1973-ban jelentős fordulat következett be, szétváltak a szerepkörök: létrejött a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI), amelynek feladata lett Ferihegy üzemeltetése és a légiforgalmi irányítás biztosítása is. Addig azonban rögös út vezetett.
Milyen volt a ferihegyi terminál a hetvenes évek közepén? Milyen súrlódások, konfliktusok voltak akkoriban a repülőtér és a légitársaság között? Hogyan vált évről évre egyre biztonságosabbá és nemzetközi színvonalúvá az utasszállítás? És milyen izgalmas időszak köszöntött be légikikötőben a nyolcvanas évek elején? Újabb ferihegyi történetek a Légiközlekedési Kulturális Központ szokás szerint érdekes kisfilmjében.
(Nyitókép: Fortepan/Uvaterv)
Ez is érdekelhet: