Egy olasz cég az oxigénmaszkok indulás előtti leengedésénél elegánsabb módszert talált ki a fertőzésveszély csökkentésére a gépek kabinjaiban.

A koronavírus-járvány nagy vesztese a légi közlekedés. Egyelőre elég nehéz megmondani, hogyan lehetne a másfél méteres social distancingra kért embertömegeket megnyugtatni: nyugodtan üljenek egymás mellé közvetlenül százával egy zárt csőbe, és nem lesz semmi bajuk.

Egy olasz cég viszont egész működőképesnek látszó megoldást talált ki a problémára. Az AVIO Interiors Janus-székében a középső oszlopban a szélső székekhez képest szembefordítva ülnek az utasok, a fejüket pedig a széktámlák felső részére erősített átlátszó bura, a Glassafe veszi körbe, így nem tudnak közvetlenül egymásra tüsszögni, köhögni.

Glassafe a már meglévő ülésekre is felszerelhető bura neve
Így nézne ki egy konvencionális economy-osztály az új burákkal
Ez pedig a szembefordítós, Janus-székes elhelyezés, még erősebb izolációval

A megoldás elsőre szimpatikusnak és élhetőnek tűnik. Viszont a repülésben elég hosszú idő, amíg egy ennyire újszerű dolgot biztonsági szempontokból is megvizsgálnak és engedélyeznek a légügyi hatóságok, még legalább hónapok kérdése, hogy először kipróbálhassák az utasok ezt a kabinberendezési módszert.

Aligha lesz már olyan a repülés, mint eddig volt – Ez a hét dolog szinte biztosan változik

Egy repülési szakértő segítségével bemutatjuk, milyen változásokra számíthatunk a közeljövőben és hogyan fogunk repülni a járvány lecsengésével.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában