Miközben az androidos okostelefon-piac évek óta a Samsung és a Huawei különcsatájától hangos, a Strategy Analytics legújabb jelentésében ennek nyoma sincs.
Az elemzőcég statisztikái szerint az első negyedévben a listát magabiztosan uralták a Samsung telefonjai, amiben önmagában nincs is semmi meglepő. Aki nem követi szorosan nyomon az okostelefon piacot, az már inkább meglepetésként érheti, hogy a legnépszerűbb hat telefon között csupán egy igazi csúcskategóriás készüléket találunk, bár igazából ebben sincs újdonság.
A Strategy Analytics szerint a koronavírus-járvány hatása érhető tetten abban, hogy az emberek a megfizethetőbb, középkategóriás telefonok felé fordultak, ami annyiban mindenképpen igaz, hogy a mobileladások február óta jelentősen visszaestek, azonban az androidos telefonok piacát valójában már évek óta a középkategóriás telefonok uralják. A prémiumszegmens, vagyis a hatszáz dollárnál drágább telefonok még mindig javarészt az Apple játszótere, így azt leginkább az iPhone-eladások alakulásán lehetne lemérni, hogy az embereknek a járvány hatására mennyire ment el a kedvük a drágább telefonoktól.
Ennél valamivel meglepőbb, hogy bár a Counterpoint Research és más piackutatók szerint a Huawei tavaly stabilan a második legnagyobb telefongyártó volt, az első negyedévben egy telefonjuknak sem sikerült beverekednie magát a top 6-ba, ahol a Samsung készülékein kívül csak Xiaomi telefonokat találunk. Ebben szerepet játszhatott az is, hogy a Google-alkalmazások elvesztése miatt a kínai gyártó néhány telefonját nem, vagy csak késve mutatta be az európai piacon, Magyarországon pedig csak a Huawei boltjaiban lehetett őket megvásárolni. A dolgok a márciusban bemutatott P40-nel tértek vissza a megszokott kerékvágásba, ami már ismét megtalálható a szolgáltatók kínálatában is, így leginkább majd a következő negyedévi eladásokból lehet leszűrni, hogy mennyit is ártott a Huaweinek valójában az USA által bevezetett kereskedelmi embargó és annak mellékhatásai.
(Fotó: Samsung)