Ez a gép töltheti ki a Concorde nyugdíjazása után maradt űrt, ráadásul sokkal csendesebben.

A NASA és a Lockheed Martin repülőgépgyár a napokban mutatta be legújabb sugárhajtású (kísérleti) repülőgépét, az X59 Quesstet, ami fülsüketítő hangrobbanás nélkül lépheti át a hangsebességet, miközben eléri a 1500 km/óra körüli utazósebességét. Természetesen a gép nem teljesen néma, a szakértők szerint a hanghatár átlépését olyannak hallhatjuk, mintha becsapnának egy kocsiajtó.

A hang terjedésénél sebesebben haladó repülőgéptől előidézett robbanásszerű hang; akkor keletkezik, ha a hang terjedésének sebességét éppen átlépő repülőgéptől előzőleg és pillanatnyilag kibocsátott hanghullámok azonos fázisban találkoznak.

A gépnek egyébként nincs előre néző ablaka, a pilóták – egy úgynevezett XVS (eXternal Vision System) technológia révén – nagy felbontású kamerákon keresztül látják az utat maguk előtt a pilótafülkébe szerelt képernyőkön.

A X–59 Quesst több évtizedes kutatás és többéves (titkos) fejlesztés eredménye, ami a szakértők szerint forradalmasíthatja nemcsak a szuperszonikus repülést, de a légi közlekedést is, és újra elhozhatja a szuperszonikus utasszállítók korát, amire a Concorde nyugdíjazása óta nem volt példa

– azt még nem tudni, hogy a gép mikor kerülhet kereskedelmi forgalomba.

(Forrás: Space.com, fotó: NASA)

Ez is érdekelhet:

Videón a láthatatlanná váló ufó, ami a szakértők szerint is ufó

Különös, medúzaszerű tárgyat sikerült speciális kamerákkal videóra venni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában
Tíz dolog, amivel boldoggá tehetsz egy gamert karácsonykor
Hirdetés