A Mrija Kazahsztánból tartott Írországba, közben repült át a magyar légtéren.

„Az 1980-as évek végén, a szovjet űrprogram keretében épített Antonov An–225 mintha nem is e világról származna, a hat sugárhajtóművel felszerelt gép 640 tonnás felszállótömege abszolút rekordnak számít” – írtuk a hatalmas repülőgépeket soroló korábbi cikkünkben.

Az öt legnagyobb repülőgép, ami valaha készült

Felkészültél az elképesztő méretekre? Akkor mutatjuk a világ öt legnagyobb repülőgépét az ukrán nehézsúlyútól a világ legismertebb utasszállítójáig.

Az An–225 Mrijánál azóta sem készült nagyobb repülő, már csak ezért is sokat van levegőben az egyetlen létező példánya: ha igazán nagy vagy nehéz tárgyakat kell légi úton szállítani, egyszerűen nincs alternatívája az ukrán üzemeltetésű óriásgépnek.

A Mrija Berlinben, a földön (Fotó: Pixabay)

Azt nem tudjuk, mit vitt vagy milyen szállítmányért repült Kazahsztán legnagyobb városából, Almatiból az írországi Shannonba szerdán, azt viszont igen, hogy 13 óra körül Pápa fölött járt – olvasónk, Lampért Gábor ugyanis ott látta meg.

Sőt, nemcsak meglátta, hanem fotót és videót is készített róla Pápa észak-keleti részén, Pápa és Nagygyimót között, ahogy Veszprém felől, a Bakony felett repült a gép.

...és Pápa fölött, a levegőben (Fotó: Lampért Gábor)

„Nagyon örültem a repülőnek! – írta Gábor, és mi is örülünk, hogy megosztotta velünk az élményt.

Ez is érdekelhet:

Ezt látják az utasszállítók pilótái a ferihegyi fel- és leszállásoknál

Egyenesen a pilótafülkéből nézheted végig a budapesti indulásokat, megközelítéseket, légi ráfordulásokat és landolásokat, ráadásul közben csodálkozhatsz a látványon, amire máskülönben aligha lenne lehetőséged.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
10% Naná, és nagyon keményen.
50% Igen, de menedzselhető.
40% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés