Legalább is ebben reménykedik a Snapchat, akik éppen most mutatták be a saját gyártású kamerás szemüvegüket.
A szemüvegben egy 115 fokos látószögű halszem-optika van, ami nagyjából az emberi szem látóterének felel meg, és maximum 30 másodperces videókat lehet vele rögzíteni, amiket aztán a telefonodon keresztül rögtön fel is tölthetsz a Snapchatre.
A promó videó elég meggyőző, viszont az is lehet, hogy egyben egy ügyes trükk is: a szemüvegről egyelőre nem lehet tudni, hogy kapott-e optikai képstabilizátort, márpedig aki használt már valamilyen kamerás szemüveget, az jól tudja, hogy képstabilizátor nélkül a videó
- vagy idegesítően remegni fog
- vagy úgy kell járnod a felvétel közben, mintha éppen nagyon kéne hugyoznod.
Hogy mennyire remeg a kép, az viszont a promó videóból nem derül ki, hiszen abban végig gördeszkán gurulnak.
A másik érdekesség a szemüveg extravagáns kinézete, ami egyrészt érthető, hiszen elsősorban fiataloknak készült, másrészt a Snapchat ezzel elég sokat kockáztatott, mert ha az említett fiatalok úgy döntenek, hogy a dizájn nem menő, hanem béna, az azonnal megpecsételheti a szemüveg sorsát.
A szemüveg szélén elhelyezett két kör (amiből az egyik a kamera) mindenesetre nem volt a legszerencsésebb ötlet, szerintünk pont úgy néz ki, mintha a szemüveg viselőjének erősen szétállnának a szemei. És ha ezt egyszer észrevetted, már nem is nagyon tudod máshogy látni a dolgot.
A szemüvegnek ennek ellenére jó esélye van rá, hogy sikeres legyen, pláne azért, mert mindössze 130 dollárba (kb. 37 ezer forint) kerül, ami borzasztóan olcsónak számít más kamerás szemüvegekhez képest.