A Boom Supersonic XB–1 elérte az eddigi legnagyobb sebességét, emellett pedig a magassági rekordját is megdöntötte.

A kísérleti repülőgép november 5-én, a hetedik tesztrepülésén ért el a Mach 0,82-es sebességet, ami 1 012 km/h-s sebességet jelent. Az XB–1 első tesztrepülése 2024 márciusában volt, azóta a gép fokozatosan növeli a sebességét, és már nem sok választja el a Mach 1-től, azaz a hangsebességtől.

„A hetedik repülés során a vibrációs hatókör bővítésére és a pilótafülke nyomásának tesztelésére összpontosítottunk, hogy biztosíthassuk az XB–1 biztonságos teljesítményét és kezelhetőségét ilyen sebesség és magasság mellett is”

– áll a Boom Supersonic nyilatkozatában, amit a cég a tesztrepülést követően tett közé.

A legutóbbi tesztrepülést Tristan „Geppetto” Brandenburg vezette, aki az amerikai haditengerészet tesztpilótákat képző iskolájában végzett.

A teszt során a sebességi rekord megdöntése mellett új magassági rekord is született, mivel a gép 7 014 méteres magasságba ért.

Az XB–1 program a Boom tervezett szuperszonikus utasszállítójának, az Overture-nak a tervezését és fejlesztését szolgálja, amelyet a cég szeretne majd egy napon kereskedelmi forgalomba hozni.

Az Overture repülőgép fejlesztése még korai szakaszban van, de a vállalat úgy véli, hogy egy környezetbarátabb utódja lehet a legendás Concorde-nak,

annak a szuperszonikus utasszállító repülőgépnek, amely Mach 2-es sebességgel is repülhetett 1976 és 2003 között.

A Concorde életútjában meghatározó eseménynek számított az Air France 4590-es járatának katasztrófája 2000. július 25-én, amikor egy Concorde típusú utasszállító felszállás közben ráhajtott egy másik repülőről leesett roncsdarabra, nem sokkal később pedig lángra kapott. A balesetben 113 ember vesztette életét. A baleset következtében lecsökkent utasszám, a folyamatosan növekvő fenntartási költségek, valamint a világszinten előtérbe kerülő fenntartható repülés miatt a gépet 2003. október 24-én kivonták a forgalomból.

Ezek is érdekelhetnek:

A Concorde útja a mennyből a pokolba

Minden idők legszexibb utasszállító gépe a hangsebességnél is sokkal gyorsabb Concorde, amit még azok sem engedhettek meg maguknak igazán, akik készítették.

Így néz ki egy utasszállító gép, amikor még nincsenek benne az ülések

Egész hangulatos éttermet lehetne berendezni ott bent.

A repülőgép, amelyből egyetlenegy tud repülni a világon, és gyakran feltűnik Budaörs fölött

A Teve becenevű Li–2-est 1949-ben gyártották, szolgált a Malévnél és a néphadseregnél, aztán ’74-ben a múzeumba került. Rengeteg lelkesedés és munka kellett ahhoz, hogy ismét repüljön.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés