Milyen autók érdeklik azokat az embereket, akik Detroitba mennek kocsikat nézegetni? Okos egyterűek, gazdaságos kompaktok, elektromos autók kilőve, ezért ezek nem is sűrűn fordultak elő a 2014-es Detroiti Autószalonon. Akit viszont a lóerők és a radikális ötletek vonzanak, az idén is garantáltan megtalálta a számítását Észak-Amerika legnagyobb autókiállításán.

A legváratlanabb – Kia GT4 Stinger

A Kia az utóbbi időben több látványos ötlettel hívta fel magára a figyelmet, mint például a Frankfurtban bemutatott brutális crossover-tanulmány, vagy a CES-en kiállított új infotainment-rendszer. A Detroiti Autószalonon bemutatott GT4 viszont még ezeken is messze túltesz, hiszen ha valamit nem vártunk a dél-koreaiaktól, az egy vérbeli, 315 lóerős turbómotorral szerelt sportautó volt.

Bár a GT4 a klasszikus értelemben véve egyáltalán nem szép, és  biztosak  lehetünk benne, hogy ebben a formában az autószalonokban sosem fogjuk viszontlátni, a többség által még mindig kicsit kínainak nézett dél-koreai márka imidzsének biztosan jót tesznek az ilyen váratlan húzások, a tetszetős forma és a jól eltalált arányok miatt pedig reméljük, hogy lesz még folytatása ennek a tanulmánynak.

A legígéretesebb – Volvo XC Coupé

A Frankfurtban bemutatott Coupé Concept óta alig vártuk, hogy a jövő Volvóinak lenyűgöző formavilágát más (a realitással valamivel jobb viszonyt ápoló) modelleknél is viszontláthassuk, és a várakozás nem volt hiába való. Az év végén érkező XC90-hez közelítő XC Coupé tanulmány tanúsága szerint a Volvo által megálmodott formavilág nem csak sportkupéknál, de egy vérbeli crossovernél is tökéletesen működik, hiszen régóta nem találkoztunk olyan szabadidő-autóval, amelyről első ránézésre a "szép" és "izgalmas" szavak jutottak volna eszünkbe. Most ez is megtörtént.

A legbuggysabb – VW Beetle Dune Concept

A legendás Baja Bug megjelenését idéző Beetle Dune Concept a tökéletes példája annak, amikor egy kocsi semmire sem jó, mégis nagyon kéne. A Turbo alapjaira épített 210 lóerős homokfutónak nyilvánvalóan annyi köze van egy valódi terepjáróhoz, mint a legtöbb crossovernek (vagyis semmi), az emelt hasmagasság és a méretes kerekek viszont dizájnelemként tökéletesen megállják a helyüket, a metálsárga fényezéssel együtt pedig kifejezetten szemet gyönyörködtető látvány.

A legvalótlanabb – Toyota FT–1

A Toyota tanulmányautóját nem csak azért szeretjük, mert az orra a Ferrari Enzót juttatja eszünkbe, de azért is, mert az FT–1 régóta a legmerészebb elképzelés, amivel a japán mérnökök ki mertek állni a nyilvánosság elé. A motor nélküli és a valódi autóknál 10%-kal nagyobb kocsi a sorozatgyártásig sajnos sosem fog eljutni (bár a Gran Turismo 6-ban azért vezethetjük), de abban joggal reménykedhetünk, hogy a Toyota több elemet is felhasznál majd belőle a következő Suprában.

A legenda – Porsche 911 Targa

Az nem meglepő, hogy a Porsche először az USA-ban mutatta be az új Targát, hiszen végső soron ők tehetnek az egészről (az eredeti, 1966-os modell az amerikai szabályváltozások miatt nyerte el jellegzetes alakját), az már annál inkább, hogy a németek hosszú évtizedek után úgy döntöttek, hogy visszahozzák a klasszikus targatetőt a köztudatba.

Az összkerékhajtásos 911-re épülő kocsi kétféle változatban érkezik: lesz egy 3,4 literes, 350 lóerős motorral szerelt alapváltozat (Targa 4), amely a PDK duplakuplungos váltóval 4,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, és egy 3,8 literes, 400 lóerős motorral szerelt modell (Targa 4S), amely 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 293 km/h.

A legvadabb – Chevrolet Corvette C7.R

Lehet a Shooting Brake Corvette szép és a Z06 Corvette gyors, de hogy a C7.R-nél állatabbul kinéző Corvette-et még nem láttunk, az egészen biztos. Az utcai Z06 versenypályákra szánt testvérmodelljét olyan komoly aerodinamikai csomagba öltöztették a mérnökök, amiből már szinte ki sem látszik az eredeti Stingray, de a plusz leszorítóerőre és a minimálisra csökkentett légellenállásra szüksége is lesz a Le Mans-i 24 órás versenyen.

A legmagyarabb – Audi Allroad Shooting Brake Concept

Elsőre talán nem annyira nyilvánvaló, de ha a Detroitban bemutatott Audi hátsóját egy kupésabb formára cseréljük, akkor tulajdonképpen előttünk áll a következő Audi TT, amelynek előző generációiból már több mint félmilliót gyártottak Győrben.

A crossover egyébként hivatalosan a jövőbeli Audik formavilágát hivatott előrevetíteni, de nem nehéz belelátni a várhatóan 2016-ban érkező Q1-es Audit sem, amellyel a németek a Nissan Juke-nak igyekeznek majd konkurenciát állítani.

A legizmosabb – Ford Mustang

Az autórajongók hét éve vártak a hatodik generációs Mustang eljövetelére, amely az előzetes félelmek ellenére úgy tudott megújulni, hogy közben megtartotta elődje markáns vonásait. A Ford pónijáról korábban már mindent megírtunk, így most nincs más dolgunk, mint hogy gyönyörködjünk a látványban.

A legbálnább – Mercedes–Benz S 600 V12

530 lóerő, 830 Nm maximális nyomaték, és nem sportautó. Mi az? Természetesen a Mercedes S osztály legerősebb változata, amelynek premierjére a C osztályos Mercihez hasonlóan szintén a Detroiti Autószalonon került sor. Az S osztály csúcsmodelljénél a luxus és a pusztító teljesítmény mellett ezúttal már az is szempont volt, hogy megfeleljen az igen szigorú Euro 6-os előírásoknak, így a kocsiban start-stop rendszert is találunk, a szintén most bejelentett head-up display, elektromos szélvédőfűtés és továbbfejlesztett ütközésmegelőző rendszer viszont márciustól az összes S-Mercihez elérhető lesz.

A legformásabb – 2-es BMW

A BMW a 4-es sorozat csúcsváltozata mellett Detroitban mutatta be az immár kettes sorszámmal nyomuló kompakt kupéjának legújabb generációját is, amely már a legújabb, háromliteres ikerturbós motorral érkezett az Egyesült Államokba. A 2-es sorozat zászlóshajóját nem csak 326 lóerős motorja és 4,6-os gyorsulása teszi különlegessé: az M-szériás BMW-k közül ugyanis ez az első, amit az USA-ban is árulnak majd, 44 ezer dolláros (kb. tízmillió forintos) indulóáron.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon