A Ferrari 250 GTO immár másodszor vette át saját magától a világ legdrágább autójának címét.

A lényegében értelmezhetetlen, 52 millió dolláros áron eladott 1963-as GTO Sir Stirling Moss tavaly eladott halványzöld Ferrarijára licitált rá árban, ráadásul nem is kevéssel: a világ most már csak második legdrágább kocsijáért 2012-ben csak 35 millió dollárt fizettek.

A kocsit eladó híres autógyűjtő, Paul Pappalardo semmit sem volt hajlandó elárulni a tranzakcióról – mármint nem nekünk, hanem a sztorit megszellőztető Bloombergnek – de annyit azért lehet tudni, hogy a szóban forgó Ferrari a 250 GTO-k között is külön kasztot alkotó, versenyautóként futó modellek egyike volt.

Ez persze még mindig nem magyarázza meg, miért fizet valaki 11,3 milliárd forintot egy autóért. A megoldáshoz talán egy kaliforniai autókereskedő szavai visznek a legközelebb, aki a Ferrari legendás autóját a Mona Lisához hasonlította. Ha ebből a szempontból nézzük, akkor viszont könnyen lehet, hogy a 250 GTO még jó néhányszor meg fogja dönteni a saját rekordját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában