Kilenc éve vártak a rajongók arra, hogy a Mazda végre bemutassa a legendássá vált MX–5 utódját, és most végre itt van. Az elvárások nem kicsik, hiszen a Miata az elmúlt 25 évben lényegében újrafogalmazta a kétüléses kabriók kategóriáját – a negyedik generációs modell viszont abszolút felnőtt a feladathoz.
Az MX–5 előző három generációjából összesen majdnem egymillió kelt el, ami roadsterből nagyon sok, így a Mazdának egyáltalán nem volt tét nélküli, hogy sikerül-e olyan kocsit összerakni, ami méltó az elődökhöz. Ami rögtön feltűnik, hogy az új MX–5 szögletesebb lett az előző generációnál (ez az úgynevezett Kodo-dizájn), a karakteres vonások ugyanakkor megmaradtak, így inkább csak ízlés kérdése, hogy kinek melyik jön be jobban.
Ami viszont biztosan mindenkinek bejön, az az autó hihetetlen tömege: a Mazdánál kemény fogyókúrára fogták az MX–5-öt, aminek meg is lett az eredménye, hiszen az új modell kereken száz kilóval lett könnyebb az elődjénél. Bár a motorválasztékról egyelőre nem sokat lehet tudni (Európába állítólag másfél és kétliteres Skyactiv-G motorokkal érkezik majd), az alig egy tonnás tömegből kiindulva már most megkockáztatjuk, hogy az új autó még az előző generációknál is páratlanabb vezetési élményt nyújt majd – és a Miatát általában ezért veszik. Hogy tényleg így van-e, arra viszont néhány hónapot még várni kell, ugyanis az új MX–5 csak 2015-ben érkezik meg a kereskedésekbe.