Nem kell milliárdosnak lenned ahhoz, hogy legyen egy saját repülőgéped. Megmutatjuk, mire érdemes spórolni, ha soha többé nem akarod betenni a lábadat a Ferihegyi váróba.

Gondolj csak bele: soha többé nem kell betenned a lábadat a Ferihegyi váróba, az utazás igazi élménnyé válik, ráadásul a repülőgépek statisztikailag sokkal biztonságosabbak bármilyen autónál. Meggyőztünk? Akkor mutatunk néhány repcsit, amelyek birtoklásához nem kell milliárdosnak lenned.

Icon A5

  • Kapacitás 2 személy
  • Maximális sebesség 192 km/h
  • Hatótáv 556 km
  • Teljesítmény 100 lóerő
  • Ár 139 000 dollár (kb. 30,5 millió forint)
  • Ilyen kocsira futja az árából: Jaguar F-Type 5.0 SC

Képzelj el egy repülőt, amelynek a szárnyai összecsukhatók, így kocsival is könnyen szállítható, a műszerfala egy középkategóriás autóét idézi, vízen is lehet vele landolni, és szinte lehetetlen vele meghalni. Ha van lista, amin szeretnénk rajta lenni, az az Icon A5 várólistája.

Az elmúlt években szinte a létező összes dizájndíjat besöprő hidroplán duplán biztonságos: egyrészt ott van az opcionálisan rendelhető hatalmas ejtőernyő, ami képes az egész vasat egyben lehozni az égből, másrészt a repülő az átesést követően is irányítható marad, ami nagyon jó hír, tudva, hogy a balesetek 40%-a az átesés utáni dugóhúzó miatt következik be. Az a bizonyos említett várólista ennek megfelelően nem rövid, a hírek szerint 2016-ig biztosan várnunk kell, mire a balatoni stéghez kötözhetjük a saját Icon A5-ünket.

Cessna 162 Skycatcher

  • Kapacitás 2 személy
  • Miximális sebesség 218 km/h
  • Hatótáv 814 km
  • Teljesítmény 100 lóerő
  • Ár 145 000 dollár (kb. 32 millió forint)
  • Ilyen kocsira futja az árából: Mercedes–Benz S 500

A Cessna egyfajta belépőszintű modellnek szánta a 2010-ben bemutatott Skycathert, amely ennek megfelelően minden szempontból visszafogott benyomást kelt: száguldozni nem igazán lehet vele, szigetelése nincs, sőt, még elektromos üzemanyag-visszajelzője sem, cserébe néhány évvel ezelőtt még újonnan sem került többe százezer dollárnál. Mivel az olcsó ár-puritán belső kombináció nem igazán találkozott a vásárlói igényekkel (értsd: senkinek sem kellett), ezért a Cessna 162-nek már maga a cég elnöke sem jósol nagy jövőt, de ha sietsz, még éppen elcsípheted az utolsó példányok egyikét.

Aviat Pitts S–2C

  • Kapacitás 2 személy
  • Maximális sebesség 313 km/h
  • Hatótáv 460–510 km
  • Teljesítmény 260 lóerő
  • Ár 223 000 dollár (kb. 49 millió forint)
  • Ilyen kocsira futja az árából: Ferrari 458 Italia

Aviat repülőt venni mondjuk egy tisztességes Cessna helyett nagyjából olyan, mint amikor apuka elmegy Opel Merivát vásárolni a családnak, aztán hazaállít egy Lotusszal. Egyszóval kell hozzá egyfajta tökösség, már csak azért is, mert a kétfedeles kisgép tulajdonságaival szinte kiköveteli tulajdonosától a rövid, ámde annál tartalmasabb (és veszélyesebb) túrákat. A hatótávolsága például nevetséges, összesen ketten férnek el benne, de teljesítményének ebben az árkategóriában a közelébe sem ér semmi. Bessenyei Péter műrepülő világbajnokoknak és Don Kartács-szurkolóknak („kapjátok el Balut!”) kötelező vétel.

Cessna 172 Skyhawk

  • Kapacitás 4 személy
  • Maximális sebesség 226 km/h
  • Hatótáv 1222 km
  • Teljesítmény 160 lóerő
  • Ár 229 000 dollár (kb. 50 millió forint)
  • Ilyen kocsira futja az árából: Bentley Continetal GT V8 S

„A világ legnagyobb példányszámban eladott és legtöbbet repült gépe” – hirdeti büszkén a Cessna a Skyhawkról, amelyből 1955 óta megközelítőleg hatvanezer darabot sikerült elpattintaniuk egy nagyon egyszerű trükkel. Mi a trükk? Az, hogy a Cessna 172 tényleg az egyik legjobb repülőgép. Bár az 1200 kilométeres hatótávolság és a 226 km/h végsebesség hallatán nem kerülünk azonnal önkívületi állapotba, de ezen a szinten olcsóbb és megbízhatóbb gépet nehezen tudnánk mondani, ez pedig éppen elég a sikerhez.

 

Diamond DA40 CS

  • Kapacitás 4 személy
  • Maximális sebesség 290 km/h
  • Hatótáv 1341–1453 km
  • Teljesítmény 180 lóerő
  • Ár 259 950 dollár (kb. 57 millió forint)
  • Ilyen kocsira futja az árából: Lamborghini Gallardo LP570–4 Squadra Corse

Az osztrák Diamond DA40-et az amerikai légierő is használja a pilóták kiképzésére, és ez csak a második legjobb érv, ami miatt szeretnénk egy ilyen gépet a kertünkbe. Ami ennél is vonzóbb, hogy a négyszemélyes kisgép a levegőben igazi kezesbárányként viselkedik, ennek köszönhetően a halálos baleseti rátája mindössze 0,35-ös (százezer óránként), amivel a szintén rendkívül biztonságosnak számító Cessna Skyhawk 0,45/100 000-es rátáját is veri.

 

 

Cirrus SR20

  • Kapacitás 4 személy
  • Maximális sebesség 288 km/h
  • Hatótáv 1454 km
  • Teljesítmény 200 lóerő
  • Ár 276 690 dollár (kb. 61 millió forint)
  • Ilyen kocsira futja az árából: Aston Martin Vanquish

A Cirrus SR20 a kisrepülőgépek Mercedes  S osztálya, amely egészen egyedülálló felszereltséggel csábítja a vásárlókat: számítógépekkel felszerelt, elektromechanikus műszereket alig tartalmazó úgynevezett üveg pilótafülke, Garmin avionikai rendszer két darab 10 vagy 12 colos kijelzővel, légtérfigyelő rendszer, tereptárgyakkal való ütközés elleni rendszer, jegesedés gátló rendszer, négypontos, légzsákokkal is felszerelt biztonsági övek, és ha mindez kevés, akkor ott van még az egész gépet lehozó ballisztikus ernyő, műholdas időjárásjelző rendszer, és ESP.

A Cirrusnak ezek ismeretében a világ legbiztonságosabb gépének kéne lennie, de nem az: az 1,6-os halálos baleseti ráta kifejezetten gyengének számít, bár szakértők szerint emiatt elsősorban nem a gép, hanem a pilóták a felelősek.

Cessna 182 Skylane

  • Kapacitás 4 személy
  • Maximális sebesség 278 km/h
  • Hatótáv 1722 km
  • Teljesítmény 230 lóerő
  • Ár 277 300 dollár (kb. 61 millió forint)
  • Ilyen kocsira futja az árából: Rolls–Royce Wraith

A Cessna 172 nagytestvére elsősorban az ejtőernyősök körében nagyon népszerű, azt már kevesebben tudják, hogy nagycsaládosoknak is ideális, hiszen a csomagtérbe opcionálisan beszerelhető két gyereküléssel akár hatan is utazhatunk A-ból B-be, vagy mondjuk Londonba, hiszen a Skylane nem csak árával, de kiemelkedő hatótávjával is kitűnik ebből a mezőnyből.

 

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában