Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Talán egy autó sem látott annyi utángyártott és egyedi alkatrészt, ízléstelenül odagányolt hátsó szárnyat, ronda festést meg persze kipufogólángot, mint az egyes Golf. A Volkswagen ferdehátúja immár 39 éve az önjelölt tuningbajnokok kedvenc járműve, éppen ezért furcsa, hogy most hallunk először ezer lóerősre húzott változatról.

A Golf Mk1-et jó német szokás szerint annyiféle motorral szerelték, hogy estig sorolhatnánk, az izomautó szerepére kiválasztott kocsiban például alapból egy 1,8 literes, 112 lóerős motor dolgozott, amely a Golf 900 kilogrammos tömegéhez képest már eleve elég dinamikus vezetési élményt biztosított. És akkor képzeljük el, mit tesz a Garrett GTX4202R turbóval és egy 16 szelepes hengerfejjel ezer lóerőig húzott motor a szuperkönnyű kis kocsival! Ne, inkább mégse képzeljük el, csak indítsuk el a videót.

A Boba Motoring igencsak tisztességes munkát végzett a 16Vampir névre keresztelt Golffal, bár szerintünk még lehetne fokozni, mondjuk ha egy gyorsulási versenyen odaállítanák a Lambó-motoros Fiat 500, a legyőzhetetlen oldtimer Merci, vagy a szinte vezethetetlenül erős BMW mellé.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.