Vidám dolog a városban biciklizni, de megvannak a hátrányai: koszos a levegő, nagy a forgalom, és ebből adódóan a halálközeli élmény is több a kelleténél. Épp ezért a tavaszi napsütésben a beton szürkesége helyett a szabadba vágyik az ember! Ám ahhoz, hogy a természet lágy ölén bringázhassunk, előbb logisztikai kihívásokkal kell szembenéznünk. Ezt megkönnyítendő, összegyűjtöttünk tíz módszert a biciklik szállítására.

  1. 10/10


    Vonóhorgos, 16000 Ft-tól

    Számos érv szól mellette: könnyű felszerelni és a bicikliket is egyszerű ráemelni, hiszen közel van a földhöz. Négy bringa simán ráfér, és még így sem növeli jelentősen a légellenállást, ezért a fogyasztás miatt sem kell aggódnunk. A kiegészítő lámpákat a költséghatékonyság jegyében mellőző modellekkel érdemes vigyázni, a biciklik ugyanis hátulról is sokat takarhatnak. Tény, hogy a belső tükörből nagyjából mi is csak a vázakat fogjuk látni, ám ezt ellensúlyozandó egy ráfutásos baleset esetén extra gyűrődési zónaként működhetnek.

  2. 9/10

    Tetős, 7000 Ft-tól

    Klasszikus és meglehetősen olcsó megoldás a tetőcsomagtartóra szerelt sín. Akár leszereljük a biciklik első kerekeit, akár nem, a generált légellenállás ezzel a módszerrel is minimális lesz, és a kilátásunk sem romlik. Az esetleges erős oldalszél ellen a váz alsó csövét szorító stabilizátoros modelleket ajánljuk. Nyaraláshoz jók, versenyre menni szintén, költözéshez már annál kevésbe: elvégre a kanapénak is kell a hely a tetőn! Természetesen bármilyen nagyobb sík felületre is felfogatható, nem muszáj a tetőre szerelni.

  3. 8/10

    Csomagtartós/motorháztetős, 23000 Ft-tól

    Kényes dolog, ha nincs igazán jó felfogatási pont az autónkon. Ilyenkor stabilan, a fényezésre, az üvegekre és nem utolsó sorban a biciklikre vigyázva szeretnénk viszonylag nagy súlyt rögzíteni. Az iparágnak szerencsére van válasza a problémára! Többféle állvány is létezik, attól függően, hogy épp a kombink csomagtartójára vagy egy Lotus Elise motorháztetejére szeretnénk biciklit pakolni. Ez az a szint, amikor a gumipókok hálója már nem elég, hiába oldottak meg vele apáink szinte mindent.

  4. 7/10

    Opeles, 3 459 000 Ft-tól

    2006-ban mindenkit meglepett az Opel leleményessége, az új Corsa hátsó lökhárítójába ugyanis felárért ugyan, de beépített biciklitároló került. Az egyéb csomagok szállítására is kiválóan alkalmas rejtett toldalék hamar utat talált az Opel többi modelljébe is, legolcsóbban azonban továbbra is a Corsával juthatunk hozzá: itthon kétszázezer forintért rendelhető, igaz, csak az alapmodell fölötti felszereltséggel. Drága, de menő!

  5. 6/10

    Extrém

    Amikor a csomagtartós/motorháztetős módszer pár centi híján kudarcba fullad, leleményesnek kell lennünk. Különösen igaz ez, ha egy Ferrari 355 Spider bőrkárpitja a tét. Szerencsére az ülés háttámlája tökéletes felfogatási pont egyedi biciklitartónk számára! A motorháztető hűtőrácsa kicsit kényesebb kérdés, hiszen a 3,5 literes V8 hője könnyen kárt tehet biciklink gumijában. Persze minél gyorsabban haladunk, annál jobb a hűtés!

  6. 5/10

     

    Csomagtartós, ingyen

    A kombi a világ legértelmesebb karosszériaformája. Ha okosan döntöttünk, és egy puttonyos áll a ház előtt, tudjuk, hogy nemcsak a légellenállása ragyogó, de a konyhabútortól a betonkeverőn át a kisebb falura elegendő dinnyéig bármit elnyel, így magabiztosak lehetünk: néhány bicikli garantáltan nem fog gondot okozni. Hogy a lehajtott ülésekkel hova ülnek a gyerekek, az már az ő problémájuk, majd lehajtják a fejüket! Persze egy imbuszkulcs használatával még kombira sem lesz szükség...

  7. 4/10

    Bárhogy, ingyen

    Van, hogy az extrém szerkezetek sem nyújtanak megoldást. Ilyenkor még vadabbakra, vagy éppen még egyszerűbbekre van szükség. Az igazi macsó válasza a bicikli utastérbe gyömöszölése. Kicsit levert festék, olajos kárpitok, karcos üveg? Kit érdekel? Az élet rövid, mi pedig nem szeretnénk holmi állványok szerelésével tölteni, főleg ha van gyorsabb megoldás is.

  8. 3/10

    Vonatos, 235 Ft-tól

    Bár a MÁV plakátjain látott szimpatikus fiatalok csoportját a legtöbbször hiába keressük a bicikliszállító kocsiban, a vonatos bicikliszállításnak megvan a maga bája. Az igazán környezettudatos bringásokat már az is boldogíthatja, hogy az erdőbe menet sem ültek autóba, másrészt a régebbi szerelvényeken ki lehet nyitni a tolóajtót, majd láblógatva nézni a suhanó tájat. Ezt biztonsági szempontból persze nem ajánljuk.

  9. 2/10

    Tapadókorongos, 60000 Ft-tól

    A pozitív szívás. Ha tényleg féltjük a festéket, ennél jobbat biztosan nem találunk! A Seasucker termékei polipcsápként tapadnak akár az üvegre, akár a fémre, pillanatok alatt. Az ára talán kicsit borsos, és az is igaz, hogy Magyarországon nem forgalmazzák, cserébe menőbbek leszünk vele, mint a szomszéd. Ha pedig versenyautóval megyünk nyaralni, más eszünkbe se jusson:

  10. 1/10

    Buszos

    A módszer hátránya, hogy Kanadába kell költözni hozzá, emellett viszont már eddig is sok érv szólt, úgyhogy igazából nem is baj. A roppant fantáziadús nevű Victoria városában két biciklit rakhat a tekeréstől megfáradt állampolgár a helyi buszjáratok orrán lévő tartóra. Az ötlet még akkor is dicséretes, ha gyalogosvédelmi okokból mind az EU, mind a BKV szabályzata kizárná a hazai alkalmazását. Kicsit tényleg Carmageddon.

     

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon