Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Facebook reményei szerint színvonalasabb kontent, bár hogy mi számít színvonalasabbnak, azt egyelőre nem részletezték. Talán azt várják, hogy cicás videók híján a felhasználók majd elkezdenek New York Times-cikkeket megosztani egymással. A lényeg: a közösségi oldal mostantól árgus szemekkel (valójában egy algoritmussal) fogja figyelni a Facebookra kikerülő cikkeket, és jajj annak az oldalnak, akinek:

  • A cikkéről a felhasználók azonnal visszapattannak a Facebookra
  • Sokkal többen kattintanak rá a cikkére, mint ahányan megosztják

Ilyen címek hamarosan már nem lesznek a Facebookon

Az ilyen cikkek ugyanis ezután automatikusan elsüllyednek majd a rendszerben, így az eddiginél jóval kevesebb felhasználóhoz jutnak el. Az intézkedés elvileg az olyan oldalak ellen irányulna, mint a kattintásvadászatot (angolul: clickbait) egészen új szintre emelő Upworthy és társai, akik a Facebookon élősködve emelték a csillagos égbe az olvasottságukat, miközben a megjelenésekért egy fityinget sem fizettek a közösségi oldalnak.

Meg ilyenek sem

A Facebook válaszképpen februárban már odarúgott egy jókorát ezeknek a szájtoknak, amivel néhány Upworthyt másoló kisebb oldalt (emlékszik még valaki a Szenzációra?) ugyan sikerült lenullázniuk, de a nagy halat csak nem sikerült kifogniuk. Valószínű, hogy a Facebook most is erősen mellélőtt  legalább is ha tényleg az Upworthy megleckéztetése volt a cél  hiszen az ő Facebookos posztjaikat az átlagnál jóval többen lájkolják és osztják meg, így pedig biztosan nem kell attól félniük, hogy a "cikkeik" eltűnnek süllyesztőben.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.