A Klipsch ugyanazt jelenti az audiofileknek, amit az autórajongóknak a Bentley vagy a repülőgépek szerelmeseinek a Gulfstream. A legmagasabb minőséget, amihez ma már egészen megfizethető áron is hozzájuthatunk.

Valószínűleg ebből fakad a relatív ismeretlenségük is, hiszen a Klipsch olyannyira a high-endet célozza be a termékeivel, aminek árát általában csak az igazi ínyencek hajlandóak megfizetni. Bár ez alapján úgy tűnhet, hogy a Klipsch-termékek csak egy igazán szűk rétegnek szólnak, ez így azért közel sem igaz – elvégre mind ábrándoztunk már arról, milyen jó lenne a moziból a pólónk alatt kicsempészni az egyik hangsugárzót, tehát ismerjük be, hogy a lelkünk mélyén mind kicsit audiofilek vagyunk, még akkor is, ha a buszon a telefonunkhoz kapott gyári fülessel hallgatjuk az MP3-akat.

Hogy mi a Klipsch-termékek legfontosabb ismertetőjegye? Ez nagyon röviden összefoglalható: az, hogy nincs ismertetőjegyük. Sehol egy mesterséges hangszín, vagy a gyengébb hangfalakra jellemző torzítás, csak a színtiszta élőzene élménye. A minden Klipsch-termékre jellemző kiemelkedően széles dinamikatartománynak, az alacsony torzításnak és az egyenletes frekvenciamenetnek köszönhetően ideális esetben soha nem fogod észrevenni, hogy egy Klipsch-terméket hallasz, hacsak abból nem, hogy nincs semmi olyan zavaró tényező, ami más hangfalakra jellemző.

A zenerajongó, aki nem ismert határokat

A Klipsch diadalmenete 1946-ban kezdődött, amikor a híresen perfekcionista és nagy zenerajongó hírében álló Paul W. Klipsch megelégelte, hogy senki sem gyárt olyan hangsugárzót, amely megfelelne igényeinek, így megalkotta a legendás Klipschornt, amely pillanatok alatt megreformálta az otthoni zenehallgatást. Hasonló, tölcséres hangsugárzókkal akkoriban legfeljebb csak mozitermekben lehetett találkozni, Klipsch viszont kitalálta, hogyan lehetne a mozik hatalmas hangdobozait akkorára zsugorítani, hogy egy normális lakásban is elférjenek.

A feltaláló tulajdonképpen a szoba falait használta fel a hangfal oldalainak meghosszabbítására, így pedig olyan minőségű hangot sikerült létrehoznia, amelyre a korabeli hangfalak nem voltak képesek. A Klipschorn sikerére jellemző, hogy kisebb változtatásokkal a mai napig gyártják (Heritage néven), így jelenleg ez a leghosszabb ideje folyamatosan gyártott hangfal.

A gyártó kínálata az évtizedek alatt természetesen jelentősen kibővült, így ma már kifejezetten házimozihoz és számítógépekhez is gyártanak hangfalakat, és az utóbbi években a hordozható hangfal-kínálatuk is szépen bővül különböző fülesekkel és a táskában is elférő hordozható hangfalakkal, mint amilyen az általunk is tesztelt GIG.

A hangszórók Bentleyje

A high-endnek is a legmagasabb szintjét képviselik a Palladium-szériába tartozó hangfalak, amelyek nem csak kiváló hangminőségükkel, de különleges formatervükkel is kiemelkednek a hasonló termékek népes táborából. A hajók tatjáról mintázott, zebracsíkokkal színesített széria csúcsát a Palladium P–39F képviseli a maga két és félmillió forintos árával, ezért cserébe viszont a háromutas hangfal olyan zenei élménnyel ajándékoz meg, amit soha életedben nem felejtesz el.

Tegyük fel, hogy nem szeretnénk egy új Suzuki árát elpattintani hangfalra, de nem akarunk lemondani a dizájnról sem. A Klipschnek erre az esetre is számos forgatókönyve van, a mi kedvencünk az AWR–650–SM névre keresztelt kültéri hangfal, amelyet egy szikláról mintáztak. A gránit- és homokkő színekben kapható hangfal bármilyen kertbe tökéletesen beolvad, így a vendégek jó eséllyel egész éjszaka azon fognak gondolkozni, hogy vajon honnan szól az andalító zene.

Tökéletes minőség mobilon is

A Klipsch az utóbbi időben a LiveNationnel együttműködve több, kifejezetten fiataloknak szánt hangsugárzót készített, az együttműködés eredményeként született meg a GIG nagy testvérének tekinthető KMC 1 is, amely letisztult formája, izgalmas színei, és könnyű hordozhatósága mellett többek között a beépített mélynyomóval, a különösen jó hangminőséget biztosító AptX-technológiával és 130 wattos teljesítményével sok rajongót szerzett magának.

A Klipsch érthetően nagyon óvatos volt a fülhallgatókkal kapcsolatban, hiszen a márkára jellemző tökéletességet nagyon nehéz átültetni ilyen apró eszközökbe, emiatt az első fülhallgatójukat hosszú fejlesztés és csiszolgatás után csak 2007-ben mutatták be, az első fejhallgatójuk pedig 2010-ben debütált Image One néven.

A termékkínálat ezen a téren is szépen bővül, a Klipsch azóta már gyárt kifejezetten iPhone-ra valamint androidos telefonokra optimalizált fülhallgatókat is (Images S4i és S4A), a januárban rendezett CES elektronikai kiállításon pedig bemutatták a KG–200 és KG–300 fejhallgatókat, amelyet az amerikai gyártó kifejezetten a gémerek igényeinek megfelelően alakított ki.

Ne csak csodáld, használd is! Nyerj egy Klipsch fülhallgatót!

Egy szerencsés olvasónk saját fülével is megbizonyosodhat róla, miért az a Klipsch, ami. Az alábbi kérdésre helyesen válaszolók között ugyanis kisorsolunk egy Klipsch S3m fülhallgatót, amelyet kifejezetten a mozgásban lévő, de a zenei minőségből nem engedő felhasználók számára terveztek. Mindössze tizenegy gramm, egyetlen gombbal kezelhető, dinamikus mikrohangszórói mellett mikrofonja is van, hogy tökéletesen használhasd iPhone-hoz, BlackBerryhez, windowsos vagy androidos telefonodhoz egyaránt. Szóval a kérdés:

Mit használ a Klipschorn a hangfal oldalainak meghosszabbítására?

A) speciális falemezeket
B) a szoba falait
C)  fémhálót

A helyes választ március 30-a, vasárnap éjfélig várjuk a szokásos, [email protected] e-mail címre. Tárgynak, kérjük, ezt írd: Klipsch. Hétfőn sorsolunk, ha szerencsés vagy, tiéd lesz egy Klipsch S3m fülhallgató.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
52% Igen, de menedzselhető.
38% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés