Az első Toyota-emblémás modell viszont a ProAce furgon elektromos változata lesz.
A Toyota a nagy autógyártóktól teljesen eltérő, különutas megoldást választott az elektromos mobilitásra való áttérésben. Az ő stratégiájuk a hibridhajtás folyamatos fejlesztése, tökéletesítése volt az elmúlt két évtizedben. Tisztán elektromos személyautójuk Toyota márkanéven a mai napig nincs, de még a konnektoros hibridek fejlesztésének kézenfekvő lehetőségét is csak alig használták ki, a plug-in Prius kis lítium-akkumulátora csupán csekély tisztán elektromos hatótávolságot biztosít a jelenlegi modell számára is. Az egyetlen kakukktojás a cégnél a C-HR elektromos változata, de ezt csak Kínában forgalmazzák.
A Toyotánál fejlesztett első, eleve elektromos autónak tervezett modell egy RAV4-méretű kompakt szabadidőautó lesz, de a gyártó marketing- és értékesítési vezetője, Matt Harrison elmondása szerint még ezt is csak "néhány év múlva" kívánják piacra dobni Európában. Az elektromos SUV a Subaruval együttműködésben készül, műszaki alapjait a széles teljesítmény- és mérettartományt lefedő e-TNGA elektromos platform adja. Az autó a gyártás kezdetén Japánban, a Toyota elektromos autókat gyártó új üzemében készül majd. Egyelőre a kocsiról mindössze ennyit lehet tudni, újabb információkat csak hónapok múlva kapunk a cégtől. Ja, és még itt van ez a skicc a készülő villany-Toyotáról:
Nem sok, ugye? Akkor itt van még az e-TNGA platform illusztrációja, amelynek műszaki elemeit láthatóan ugyanabba a virtuális testbe rajzolták bele, amit a skicc is előrevetít:
Az új villany-SUV a tervek szerint csak az ötödik lesz a tíz zéró-emissziós autó közül, melyeket Európában 2025-ig el akarnak kezdeni forgalmazni. A Toyota már az e-TNGA modellek előtt is be fog mutatni villanyautókat, elsőként a PSA-csoportnál fejlesztett furgon illetve kisbusz, a ProAce City elektromos változatát. Az autót, amely valójában egy Peugeot Rifter, Citroën Berlingo vagy Opel Combo, csak immár Toyota emblémával, jövő ősszel kaphatják meg az első megrendelők.
Az első valódi Toyota villanyautót még az új Mirai is megelőzi a 2015-ig beígért CO2-kibocsátás-mentes kocsik sorában az európai piacon.