Konkrét környezetvédelmi lépések sorát ígérik.
A Mastercard bejelentette a Priceless Planet Koalíció nevű platform létrehozását, melynek célja, hogy összehangolja a vállalatok fenntarthatósági törekvéseit, és érdemi beruházások megvalósításával szolgálja a környezetvédelmet. A koalíció alapító partnerei a Citibank, a Santander UK, az IHS Markit, a Bunq, a Saks Fifth Avenue, az L. L. Bean, az American Airlines, a New York-i Közlekedési Hatóság, valamint a London közlekedési hálózatáért felelős Transport for London.
Már több olyan konkrét Priceless Planet-kezdeményezés is elindult: az egyik első ilyen program során több nagyvárosban is arra bíztatják a fogyasztókat, hogy a tömegközlekedést válasszák az autóhasználat helyett, cserébe a szervezők egy-egy fa ültetésével segítik a levegő minőségének javulását. A kezdeményezéshez világszerte már olyan városok csatlakoztak, mint London, New York, Stockholm, Helsinki, Ankara és Barcelona.
Talán ennél is nagyobb terv, hogy százmillió fa ültetését tűzték kis célul a következő öt évben. Az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testületének (IPCC) jelentése szerint ahhoz, hogy az átlaghőmérséklet emelkedése 2030-ig ne haladja meg a kritikus 1,5 Celsius-fokot, egymilliárd hektárnyi fa ültetésére van szükség. Ebből veszi ki a részét a Priceless Planet, amely számos tényezőt – többek között a helyi éghajlatot, a biodiverzitás káros hatásait, a nem megfelelő erdőgazdálkodási gyakorlatokat, a társadalmi hatásokat – is figyelembe véve, globális környezetvédelmi szervezetekkel dolgozik együtt.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Mastercard)