Ránézésre érezhető, nem mindennapi teljesítmény rejlik az M5-ös sportkocsihoz képest visszafogott, limuzinhoz képest látványosan sportos külseje alatt. Megnövelték a dupla vesét, iszonyatos méretű légbeömlőket vágtak a lökhárítókba, a 20 colos kerekek épp befértek a sárvédőkbe, hátulról pedig dupla kétoldali kipufogók és diffúzor pozicionálja a sportlimuzinok közé az 5-ös BMW legjét.
Belül minden BMW-s, kicsit több M-mel: a sportülések a jól ismert, finomszemcsés Merino bőrkárpitot kapták, amelyek tökéletesen beleillenek a fekete és világosszürke belső színharmóniába. A kormányon a szokásos gombok mellett találjuk az M Drive-ot, mellyel a sofőr üzleti autóból brutális sportkocsit csinálhat.
Ez az első M5-ös BMW, amely turbómotort használ: az N63 kód egy biturbós 4,4 literes V8-ast takar, 6000-es fordulatszámnál 560 lóerőt ad le, 680 Nm-es nyomatékát pedig már 1500-as fordulatszámnál produkálja. Így nem meglepő, hogy százra 4,4 másodperc alatt, kétszázra pedig 13 másodperc alatt ér el. A végsebessége a szokásos 250 km/h, de ha valakinek ez nem elég, megrendelheti az M-Drives Package-et, amellyel akár 305 km/h sebességgel is autózhat a német sztrádákon.
A nürburgringi tesztnapon a 2012-es BMW M5 lett a pálya eddigi leggyorsabb szedánja az igazán lenyűgöző 7 perc 55 másodperces idővel. Az új M5-ös így egy elitebb géposztályba került, ahol a Porsche Panamera Turbo körideje 7 perc 56 másodperc, a Cadillac CTS-V körideje pedig 7 perc 59 másodperc volt.