MX-30: az első elektromos autó a Mazdától, pofás formával, béna hátsó ajtókkal, és magyarázkodásra kényszerítő hatótávval.

Az első pillanattól kezdve rokonszenvezek a Mazda MX-30-cal. Azok közé tartozom, akik elég valószínűleg tartják, hogy az elkövetkező években elektromos autót vesznek. Van egy dízel SUV-nk, és egy kifutófélben lévő kompakt városi autónk, helyette jönne a villanyos. Az Audi e-tron, Mercedes EQC, BMW iX3 vonalat nem érzem magaménak. Viszont alatta bármilyen elektromos autó szóba jöhet, ami képes megmozgatni bennem valamit, eddig a BMW i3, a VW ID.3, a Honda e volt ilyen, és most a Mazda MX-30.

Ha akarom terepjáró, ha akarom kupé, de kéne nagyon

Bele lehet magyarázni mindent, oldalról nézve dögös kupé, de leginkább a CX-30 terepjárós vonala az erős, mégsem elrettentően drabális, mint az X6 vagy a GLE. A terepjárósított kerékívek és magasítások ideálisak ahhoz, hogy egy törékeny nő biztonságos menedéket lásson benne, mégis visszafogottan rajzolták rá a centimétereket.

A 4,4 méteres hosszától még nem fogja el az asszonyt a „hogy fogok ezzel beparkolni” sikítófrász. Bejövős, csak a hátsó ajtók nyitását kell megszoknom. Először az első ajtókat kell nyitni, aztán a velük szembe nyíló hátsókat, pont mint a BMW i3-on, vagy éppen a Mazda RX-8-on. Nem ebből fog leggyorsabban kiugrani a gyerek az iskola előtt.

Amiben a Mazda már régóta a profik között focizik, az a belső minősége.

Nem csak azt érzik nagyon, hol legyen puha, és hol lehet kemény a kárpit, de abban is remekelnek, hogy milyen fényektől, formáktól és hangoktól érzed magad sok száz kilométeren keresztül úgy, hogy a legjobb helyen vagy a világon.

Ez a sok száz kilométer inkább csak kétszáz, mert utána meg kell állni tölteni. És jó ez így?

Van egy olyan trend (ha nem is követik sokan, de azért van), hogy tervezéskor a minél jobb súly- és méretarányok, meg az, hogy az autó autószerű és jól vezethető legyen lenyomja a szempontok priorlistáján a minél nagyobb akkumulátort és hatótávot. Az MX-30 akksija 35,5 kWh-s. De ha neked nincs mellette másik autód (az elektromos autósok 75 százalékának van), és Miskolcon kapod a hírt, hogy az évszázad bulija van kialakulóban Balatonfenyvesen, akkor hiába nyugtat meg a tudat, hogy az átlag naponta 60 kilométert autózik, rád két töltéssel később már csak az üres sörösdobozok várnak.

És amit még szeretek benne

Rövid volt a tesztkör, de az átjött, hogy a Mazda még mindig a ló és lovasa mondást tartja a legfontosabbnak, ha arról van szó, milyen legyen a vezetési élmény. A jinba ittai arról szól, hogy a ló visz magával, de te vagy a főnök, és érzed magadon a ló minden rezdülését, a ló pedig pontosan azt csinálja, amit akarsz vele. Az MX-30 benzines autó mintájára brummog, finoman adagolhatóan fékez, és pöpecül hajtja magára a kanyarokat.

Egy pillanatra sem kéne több a 145 lóerőnél és a 270 Nm-nél, pedig az elektromos autók között ezek nem kiemelkedő eredmények, mint a 9,7 mp-es gyorsulás és a 140-es végsebesség sem.

És még egy vonzó szempont: az árak a felszereltség, és a 2,5 milliós állami támogatás mellett (ha éppen van) teljesen elfogadhatók, 10,4 és 11 millió között húzódnak.

Ez is érdekelhet:

A klasszikus is lehet modern: teszten a Mazda3 Skyactiv-G150

A legfontosabb a formája, a második legfontosabb a műszerfala, a legkevésbé fontos meg az, hogy se nem hibrid, se nem turbós, se nem elektromos.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés