Az 57 éves autót a gyár saját maga hozza ismét újszerű állapotba. A Bentley T-modell első példánya ismét olyan lesz, mint amikor először kigurult az üzemből.
Egy autó sajnos még akkor is maga a múlandóság jelképe, ha elkészítése után szinte egyáltalán nem is használják, nem viszik ki soha a napra, esőbe, hóba. Remek példája ennek a szomorú igazságnak a Bentley T-modell első példánya. A kagylószürke metál fényezésű, kék bőrrel kárpitozott autó 1965. szeptember 28-án készült el, és soha nem került ki a gyártó keze alól. A kocsit bemutatóautónak, tesztautónak használták szerte a világban, majd a gyár raktárába került, a 103 évre visszatekintő történelmi tárlat, a Bentley Heritage Collection egyik darabjaként, mint megőrzésre szánt példány.
A restaurálás jóval hosszabb lesz, mint maga a gyártás volt annak idején. A Bentley legkevesebb 18 hónapot saccol, amíg az egyébként nem is végletesen leromlott állapotú kocsi újra eredeti fényében ragyoghat. A motor és a váltó annak ellenére kifejezetten jó kondícióban maradt, hogy legutoljára 25 évvel ezelőtt röffentették be a 6 ¼ literes, nyomórudas vezérlésű V8-ast.
A Bentley T-modell az 1965-ös Párizsi Autószalonon mutatkozott be. Elődje, a még alvázas S-széria után ez volt az első önhordó karosszériás Bentley. A motor viszont még az elődmodellből érkezett. Az 1959-es fejlesztésű, 225 lóerős nyolchengeres egy rekordot is a magáénak tudhatott a maga idején: ez volt a legjobb tömeg-teljesítmény arányú motor, 1,2 kg/LE értékkel. Az erő 185 km/h végsebességre és 10,9 másodperces 0-100-as sprintre volt elég.
Maga a blokk, nyilván számtalan technikai korszerűsítéssel és 6,75 literre bővítéssel hat évtizeden át, egészen 2019-ig gyártásban maradt! Az utolsó Bentley L-motor az eredeti változat teljesítményének kétszeresét, nyomatékának háromszorosát produkálja, összességében 99%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.
A 001-es alvázszámú Bentley T-modell felújítása a bontással és a karosszéria helyreállításával tulajdonképpen már 2016 októberében megkezdődött. A teljes restauráció az utasteret a hajtáslánctól elszigetelő „Vibrashock” fantázianevű gumibak-rendszer, a szintszabályzós felfüggesztésen át a háromkörös, fékrendszerig hatalmas munka. A mindössze 1868 darab elkészült T-modell első példányának értékét a restauráció lezárultával még felbecsülni sem merjük.
Ezt tudja egy mai V8-as Bentley limuzin: