BMW-vese még nem volt ilyen high-tech.
Az i3-as és az i8-as BMW között méretben, árban, stílusban is óriási a szakadék, épp elég régóta hallani is az i5-ös érkezéséről. Sőt, már grafikát is láttunk róla, ami alapján legalább annyira vártuk, mint amennyire tartottunk tőle.
Frankfurtban kicsit megnyugodhattunk. Részben azért, mert nem mutatták meg az i5-öst még tanulmányautó-szinten sem, de még inkább azért, mert amit helyette hoztak, azzal a Tesla Model 3 sikerében érdekelteken kívül mindenki elégedett lehet.
BMW i Vision Dynamicsnak hívják, de ez kevéssé érdekes, a sorozatgyártású változat úgyis kap majd a modellsorba illő nevet. Sokkal fontosabb, hogy a karakteres i3-as és a karakteres i8-as közé beillesztettek egy szintén jellegzetes, de teljesen egyedi formát, ami persze még finomodni fog, de ha néhány részlete és az alapstílusa marad, akkor már elégedettek leszünk.
Erősen koncepcióautós vonás a stilizált, kék LED-csíkból rajzolt vese – az X7-esről lehet ismerős, mínusz rácsok és króm –, gyönyörűen futnak a vonalak a négyajtós, de kupészerű karosszérián, és ha a sportosan elegáns jelző még nem lenne rajta a Nagy Újságírós Közhelylistán, biztosan nem bírnánk ki, hogy ne aggassuk rá.
De mit tud? Biztosan többet, mint mi róla. Négy másodperces gyorsulást ígér a BMW, több mint 200 km/h végsebességet, és mintegy 600 km hatótávot. Teslás szinten lenyűgöző értékek, meglátjuk, milyen lesz a szériaváltozat három-négy év múlva. Meg azt is, hol lesz addigra a Tesla Model 3.
(Fotók: BMW)