Nem tud leállni a Dodge az újabb izomautók készítésével, és mi csak örülhetünk ennek. Nem sokkal azután, hogy kifutott a Demon gyártása, máris itt a Hellcat újabb változata. Redeye a neve, és 808 lóerőre képes benne a V8-as.
717 lóerőre képes 6,2 literes, kompresszoros V8-asával a Challenger Hellcat új fejezetet nyitott az amerikai izomautók történetében. Persze a Dodge még nem elégedett meg ennyivel, ezért bemutatta a 840 lóerős és 1040 Nm nyomatékot leadó Demont, amivel több rekordot döntött a brutális gyorsulásra hivatott erőgép. De csak limitált szériában készült, el is fogyott, ezért ideje volt valami újat kitalálni.
A Redeye nem olyan kiélezett, mint a Demon, de azért van mire büszkének lennie. A 6,2 literes V8-as nagyobb szállítású kompresszort kapott, de a dugattyúkat, a szelepeket és az injektorokat is az erősebb igénybevételhez igazították.
Az eredmény 808 lóerő és 958 Nm, amivel még mindig nem sok ellenfele akad a Dodge izomautójának.
3,4 másodperc alatt gyorsul hatvan mérföld/órára, ami nálunk nagyjából a százas tempónak felel meg, és a negyed mérföld is megvan 10,8 másodperc alatt.
327 km/óra a végsebessége, és külön érdekességként megadták a gyáriak, hogy ennyivel száguldva 11 perc alatt kiszáríthatod az üzemanyagtankot.
A legszebb az egészben az, hogy a Hellcat mintájára annak Redeye változata is megkapja a Widebody csomagot, hogy a legújabb Challenger úgy is nézzen ki, mint ahogyan megy.
Nem is tudjuk abbahagyni a képek bámulását, és a végére még egy jó hír: aki megelégszik a Hellcat változattal, mostantól az is több izmot kap, hiszen a V8-asának teljesítményét 728 lóerőre növelték. Ezt a márkát, úgy tűnik, nem hatja meg a méretcsökkentés.
Lóerőből még ennél is jóval több lehet ebben:
Kétezer lóerős horvát villanysportkocsi, mindent verő furgon - Feltörekvő új autómárkák - Roadster
Ritka izgalmas korszakát éljük az autótörténelemnek: tudjuk, hogy hamarosan már csak utasok leszünk a saját autónkban, hogy nemcsak az üzemanyag, hanem a közlekedési szokások is alapvetően megváltoznak majd. A nagy múltú autómárkának nem elég az új trendekkel megküzdeniük, szinte a semmiből jövő új márkák típusai alázzák őket sorra.