A katasztrofális motor miatt pattanásig feszült a húr a McLaren és a Honda között.
Az első barcelonai teszthéten elég komoly gondokkal kellett megküzdenie a McLarennek, kiderült, hogy az új autó, a MCL32 olajtartályának rossz a konstrukciója, és egy ismeretlen hiba miatt még motort is kellett cserélni.
Ez a kálvária a második, azaz az utolsó előszezoni F1-es teszten is folytatódott: Stoffel Vandoorne ugyan tudott körözni, de megint erőforrást kellett cserélni az autóban, ami nem kis feszültséget okoz csapaton belül, illetve a McLaren és a motorbeszállító Honda között.
Az istálló versenyfőnöke, Eric Boullier szerint ezzel még nagyobb nyomás került a csapatra, amit igyekeznek a Hondára is rátolni, hiszen ők felelnek a motorért. Ennek ellenére nem gondolkoznak a szakításon, hosszú távú szerződésükre szeretnének építeni.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj vészesen közeleg: március 26., eddig kellene egy épkézláb autót rakni Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne alá.
Erről az autóról lenne szó:
Alonso McLarenje nem annyira pofás, de két dologban is különleges