Sok előzetes után végre teljes egészében leleplezte az új négyajtós sportautóját a Mercedes-AMG. Az egyszerűen csak AMG GT Coupé névre keresztelt modell igazából ötajtós, és rögtön háromféle motorváltozatban jön.

Sokat hallottál már arról az utóbbi időben, hogy a Mercedes-AMG is épít egy négyajtós sportautót, ami a Porsche Panamera ellenfele lehet, és most a genfi autószalonon itt volt az ideje, hogy le is leplezzék. Úgy gondoltuk, hogy a sok előzetes után már nem érhet meglepetés, és bár a vonalait már tényleg ismertük, de a teljes képet látva mégis meggyőzőbb a látvány. Mint egy CLS, de annál nagyobb, izmosabb, sportautósabb.

Széles hűtőmaszkja olyan, mint a kétajtós AMG GT-nek, rajta a függőleges rácsokkal, és a hátsó lámpák formája is rögtön elárulja, melyik modellről van szó. A Mercedesnél egyszerűen AMG GT 4-door Coupé néven emlegetik, pedig az újdonság valójában ötajtós, mert a hátsó szélvédő is felnyílik a csomagtér fedelével együtt. A csomagtartó 395 literes, ami első hallásra nem nagy, de egy sportautóhoz képest azért elég hasznos, és 1324 literesre bővíthető is.

A négyajtós AMG GT lényege pedig éppen az, hogy a praktikus vonásai ellenére minél több mindenben hasonlít a kétajtós testvérére. A motorházfedele nem olyan hosszú, de azért elég tekintélyes, és az utastérben is ott van a terjedelmes középkonzol, rajta a váltókarral és kétoldalt mini kijelzős érintőkapcsolókkal. De megtalálod a kétszer 12,3 colos színes képernyőt is, mint a legújabb Mercedesekben.

Az AMG GT Coupé pedig sokkal jobban megy, mint amit egy kéttonnás limuzinból kinéznél. Még az alapváltozata is, az AMG GT 53, amibe 3 literes biturbó soros hathengerest tesznek 435 lóerővel és 22 lóerős elektromos rásegítéssel, hiszen ez is 4,5 másodperc alatt gyorsul százra és 285 km/óra a végsebessége. De a legjobb az AMG GT 63 és 63 S, ami a jól ismert 4 literes biturbó V8-ast kapja 585 és 639 lóerővel, 800 és 900 Nm nyomatékkal.

A kisebb teljesítményű is 3,4 másodperc alatt van százon, és 310 km/óra a vége, míg az S-nél 3,2 másodperc és 315 km/óra ez a két érték, tehát igazi sportautókról beszélhetünk.

Széria persze a kilencfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás, a menettulajdonságokat a hátsó szárny, a hátsó differenciálzár és a négykerék-kormányzás is javítja. Még a telemetriát is elmenti neked, mint az autóversenyzőknek, a felszereltségét illetően pedig a legdrágább Mercedesekről vettek példát. Genfben mindig nagy tömeg volt körülötte, a sikerét már most borítékolni lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés