Megérkezett a Lamborghini Urus, és mindent elmondunk róla

Sokáig vártunk rá, de megérte, hiszen az Urus nemcsak olyan dögösen néz ki, mint a Lamborghini sportautói, de a gyáriak ígérete szerint vezetni is azokhoz hasonló élmény lesz. 650 lóerővel érkezik a piac egyik leggyorsabb szabadidő-terepjárója.

Már éppen ideje volt annak, hogy a Lamborghini is kihozza a szabadidő-terepjáróját, hiszen csaknem minden gyártónak van ilyen típusa a luxuskategóriában. Igazából az olaszoknak sem ez az első, ám amíg az LM002 inkább a különc gazdagok játékszere volt, addig az Urus egy igazi sikermodellnek ígérkezik, ugyanis azt remélik, hogy megduplázza az eladásokat. Sokáig vártunk rá, hiszen a koncepcióját már évekkel ezelőtt leleplezték, de ez itt már a gyártásra kész változat.

Ami a formát illeti, szerencsére nem nagyon távolodott el a tanulmányautótól az Urus. Mintha nem is egy sportosított terepjáró, hanem egy megemelt sportkocsi lenne, a karosszériája csupa izom. Méretes darab az 5,11 méter hosszú és 2,02 méter széles Urus, alapból is 21 colos rajta a kerék, de akár 23 colos is rendelhető hozzá. Hatalmas első légbeömlője, középen éllel megtört motorházfedele és széles hátsó lámpái egyértelműen a tudtodra adják, milyen típus ez.

Az ívelt tetővonal ellenére tágas is az Urus, amivel a gyerekeket is el lehet vinni az óvodába. Vagy akár nyaralni is indulhat vele a család, hiszen a csomagtartója 616 literes, és 1596 literesre bővíthető. A szellőztethető és masszázsfunkciós vezetőülés környezete ugyanakkor igazán high-tech, színes képernyős műszeregységgel és a vadonatúj Audi A8-ban látott dupla érintőképernyős középkonzollal. A váltókar ugyanakkor repülőgépes stílusú, az indítógombot pedig egy kis vörös fedél alatt találod.

Ha rakétát nem is, de egy igazán izmos motort beindíthatsz vele, ám ha azt remélted, hogy az Aventador mesés V12-ese, vagy a Huracán vérmes V10-ese dolgozik az Urusban, akkor csalódnod kell. A 4 literes, biturbó V8-as olyan típusokból lehet ismerős, mint az Audi RS6 vagy a Bentley Continental GT, úgyhogy erőnek azért nincs híján. 650 lóerős teljesítményre és 850 Nm nyomaték leadására képes, amivel még a 2,2 tonnás szabadidő-terepjárót is szélvészként mozgatja.

Mivel egy mindennapokban is használható szabadidő-autóról van szó, ezért az Urus nyolcfokozatú automata sebességváltót és összkerékhajtást is kapott. De mivel Lamborghini is, ezért már alapból a hajtás 60 százaléka jut hátra, és akár 87 százalék is lehet ez az érték, hogy hátsókerekesként viselkedjen a kanyarokban, ráadásul hátul oldalanként is tudja variálni a nyomatékot. A négykerék-kormányzással és a légrugós futóművel sportautósan stabil az Urus, ami a piac legnagyobb átmérőjű (elöl 440, hátul 370 mm) karbon-kerámia fékjeivel megállni is nagyon tud.

Nem kevesebb, mint hétféle üzemmód közül lehet választani, és ezeket stílusosan olaszul nevezték el. A Strada (út) a legkényelmesebb beállítás, a Sport egy kissé feszesebbé teszi az autót, a Corsa (verseny) pedig szinte már zárt pályára való. A Neve (hó), Terra (terep) és Sabbia (homok) ugyanakkor a különféle terepeken segíti elő a minél jobb tapadást, a légrugózás 16-ról 25 centiméterre növelheti a hasmagasságot. Ott van még az Ego mód, aminél kedvünk szerint variálhatjuk a paramétereket.

Nem mintha számítana, de az Urus a legtakarékosabb Lamborghini is, a részterhelésen a hengerek felét lekapcsolja, így 12,7 l/100 km az átlaga, aminek egy előnye mégis akad: a 85 literes tankot ritkábban kell megtölteni.

A kategória elvárásait figyelembe véve a Lamborghini számos új extrát vett fel a kínálatba, amit az Urusszal közös alapra épülő Audi Q7-ből, Porsche Cayenne-ből vagy Bentley Bentaygából már ismerhetsz. 21 hangszórós, 1700 wattos Bang & Olufsen hifi, head-up display, felülnézeti képet adó kamera, okostelefon-kivetítés, autonóm vészfékezés és araszolás, és még vontatmány-asszisztens is van benne. Igen, ezzel a Lamborghinivel akár a hajót is húzhatod magad mögött.

2018-ban érkezik a piacra az Urus, az első példányokat tavasszal vehetik át a vevők, 171 429 euróról, azaz mintegy 53,7 millió forintról indul a mindenre képes Lamborghini ára.

Olvass a legendás elődről ebben a cikkünkben:

25 év után tér vissza a Lamborghini terepjárója

1992-ben fejeződött be a Lamborghini terepjárójának gyártása, és negyedszázadnak kellett eltelnie ahhoz, hogy az olasz sportkocsigyártó ismét szabadidő-autó készítésébe fogjon. Hamarosan jön az Urus szériaváltozata, addig is nézd meg a legendás Rambo Lambót! A hetvenes évek végén kezdődött a Lamborghini nagy kalandja, melynek során olyan ikonikus terepjáró született, ami később hollywoodi sztárok és közel-keleti sejkek játékszerévé vált.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon