Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

1992-ben fejeződött be a Lamborghini terepjárójának gyártása, és negyedszázadnak kellett eltelnie ahhoz, hogy az olasz sportkocsigyártó ismét szabadidő-autó készítésébe fogjon. Hamarosan jön az Urus szériaváltozata, addig is nézd meg a legendás Rambo Lambót!

A hetvenes évek végén kezdődött a Lamborghini nagy kalandja, melynek során olyan ikonikus terepjáró született, ami később hollywoodi sztárok és közel-keleti sejkek játékszerévé vált. Az Egyesült Államok hadseregének pályázatára készült az a prototípus, amit Cheetah néven mutattak be 1977-ben a genfi autószalonon, és ha bevált volna, akkor akár a Hummer helyett is rendszeresíthették volna.

De a Cheetah nem volt túlságosan szerencsés konstrukció, a Chryslertől származó 5,9 literes V8-as motorját hátulra építették be, amivel nem volt az igazi a vezethetősége, 180 lóerős teljesítménye a háromfokozatú automata váltóval párosítva pedig kevés volt az üresen is több mint kéttonnás terepjáró fürge mozgatásához.

De a sportos terepjáróról nem mondtak le, a katonai megrendelés hiányában is tovább dolgoztak a modellen. Teljesen új alapokra építették a 4,79 méter hosszú, 2 méter széles és 1,85 méter magas behemótot, és hozzá illő motort is találtak neki, amit ezúttal az orrába építettek be. A végleges modell 1986-ban a brüsszeli autószalonon jelent meg.

Az 5,2 literes V12-es motor 450 lóerőre volt képes, ami már kielégítően mozgatta a 2,7 tonnás testet, és 290 literes üzemanyagtankot kapott, hogy a 17-30 literes fogyasztása ellenére ne kelljen gyakran tankolni. Ha valaki mégsem elégedett meg vele, a Lamborghini saját 7,2 literes V12-es motorcsónak-motorjával is kérhette.

Az állandó összkerékhajtás és a három zárható differenciál széria, és a Lamborghini azzal bízta meg a Pirellit, hogy olyan speciális abroncsokat készítsen hozzá, amiket extrém hőségben, minimálisra csökkentett légnyomással is gond nélkül lehet használni a homokos talajon. Tehát nem csak a Countach kerekére nehéz gumit találni.

Az elektromosan mozgatott, sötétített ablakok mögött mindent bőrkárpittal vontak be, természetesen légkondicionáló és hifi is került bele. A híres vevői között ott volt Sylvester Stallone, innen a Rambo Lambo név, és Szaddam Husszein fia is, akinek az autóját 2004-ben az amerikai katonák gyakorlati céllal felrobbantották.

Minden extrát kidobtak belőle, spéci futóművel, bukókerettel, plexi ablakokkal és GPS navigációval látták el, a motorját pedig 600 lóerőre izmosították. Támogatás hiányában már nem állhattak rajthoz vele, de két tereprali-futamon azért elindult, és az a Sandro Munari vezette, aki a hetvenes években a Lancia gyári Stratos HF versenyautójával aratta a rali-világbajnoki győzelmeket.

Zagato tervezte az LM003 Borneót 1997-ben

Mostanra azonban elég magasra csapott a SUV-divat ahhoz, hogy a Porsche és a Maserati után a bolognaiak is beszálljanak a kategóriába. Nem kell rá sokat várnod, december elején leplezik le az Urus végleges változatát, ami már tanulmányautónak is észbontóan nézett ki.

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.