Nem könnyű feladatra vállalkoztunk a legerősebb John Cooper Works tuningos Minivel: kivittük egy gokartpályára, hogy ott küzdjön meg a szűk kanyarokkal és rövid egyenesekkel. Megérte!
Nem sajnáltuk az időt, egészen Miskolctapolcáig mentünk egy gokartpályáért, ahol egy jófej üzemeltető szíves örömest fogadta be a Minit néhány gyors körre. Köszönjük a Hellnek, hogy ennyire jó arcok, és taps érte, hogy ilyen profi pályát és kiszolgálást adnak az elektromos gokartozás mellé. Nézd meg nyári bajnokságuk videóját, és neked is kedved lesz Miskolcra menni gokartozni!
Könnyű megkedvelni a Minit külseje alapján, a beltér már kevésbé egyértelmű. Kicsit sok a bazári fényjáték és villogó kütyü, a középső kijelző fényjátékában például rendszert sem találtunk. De az jó dili, hogy különböző fényt tudsz beállítani a beltérben, attól függően, hogy milyen a hangulatod.
Amit tudnod kell a Mini John Cooper Worksről: 231 lóerős, 6,1 másodperc alatt van százon. És még mindig a BMW-nél készül, ami fontos garancia neked a pazar minőségre és vezetési élményre. És azért, mert egyenesen a BMW-raktárból emelték ki a TwinPower Turbo kétliteres benzinmotort, ami kisebb technikai különbségekkel az 5-ös BMW-ben is megtalálható (528i néven).
Akkor most hunyd le a szemed, és képzeld el, hogy ha egy 5-ös BMW-t nem túl rossz menetdinamikával tud vinni ez a motor, akkor egy 1200 kilós kisautóval mit művelhet? Hát pont azt! Vadállat módon viszi. Csak annyi a dolgod, hogy a váltógomb mellé épített Sport kapcsolót valódi helyére, a Sport állásba teszed. Ekkor egy gokartba oltott rakéta képe jelenik meg a kijelzőn, finoman célozva arra, mi kapsz a 12 millió forintért, amibe ez a legerősebb Mini kerül.
Megnyílik előtted az autós mennyország. A motor üvölt és hörög, a kipufogó nagyokat dörrent, és te vagy az utak királya. 246 km/h-ig nincs ellenfél. Perpillanat ennél jobb élményt ilyen méretű autók között más nem tud neked adni.
Mivel a Mini feldobta nekünk ezt a magas labdát a gokartos párhuzammal, mi mély tisztelettel le is csaptuk. Tegyük hozzá, első körben már az is nagy nehézségnek tűnt, hogy találjunk olyan gokartpályát, ahol a Mini elfér. A Hellnél is azt mondták a srácok, hogy fotót készíthetünk az autóról a pályán parkolva, de ők biztosak benne, hogy a kanyarokban nem fog elférni. Felvettük a kesztyűt, és megmutattuk, hogy elfér. És toltuk neki, ami kifér. Átlagos pályaversenyzőként először az elektromos gokarttal fedeztük fel az ívet, és egy nem kiemelkedő 46 mp-es köridővel zártunk. A rekord valahol 41 körül lehet. Aztán jött a Mini, és igyekeztünk minél közelebb férni a gokarthoz, ami az egyenesekben nagyon könnyen ment, de volt a pályának két olyan visszafordítója, ahol csak lépésben fordult el az autó. Az eredmény azonban minket is meglepett: még így is sikerült 52 mp-cel végezni.
A Minire szokták mondani, hogy gokartos élményt nyújt. Láthatod, igazán lelkiismeretesen próbáltunk utánajárni a dolognak, és meg is született az ítélet:
tényleg.
Ezeket a gokartokat tudnánk lenyomni (kis gyakorlással)
A Hell Karton alapvetően 100 Ah-s, elektromos RIMO SiNUS iON gokartokkal lehet körözni – nagyképűen hangzik, hogy Minivel csak mi mehettünk, de hát így van –, ezek hét lóerős, hatvanas végsebességű, gépek, amelyek a 280 kilós saját tömegük ellenére is komoly gyorsulásra képesek.
Ha kedvet kaptál a gokarthoz, nézd meg a Hell Kart & Event Center október végi, Halloween eseményét, jó bulinak tűnik!
(Fotó: Donkó Péter)