A Nissan jövőre generációt vált a japán Super GT sorozatban, a régóta szereplő, és nagyon sikeres GT-R helyét az új Z versenyváltozata veszi át.
A GT-R nemcsak az utakon vált legendává, hanem a versenypályákon is, a Nissan régóta sikeresen szerepelt vele a japán Super GT sorozatban. Az utcai modell utódjáról egyelőre nincsenek hírek, de a versenypályákon a GT-R jövőre átadja a helyét a frissen bemutatott Nissan Z versenyváltozatának, ami egészen fantasztikusan néz ki.
A Super GT sorozat szabályait ismerve a versenyautót nem az utcai modellből építették, hanem egyedi csővázas szerkezetre kerültek a Z-re feltűnően hasonlító karosszériaelemek, akárcsak az utóbbi években a DTM-ben.
A dizájn elég jól sikerült ahhoz, hogy az egyik legdögösebb versenyautó legyen az új Z-ből.
A Nissan nem árult el műszaki részleteket az autóról, de nem is volt rá szükség,
hiszen a Super GT-ben a szabályok szerint egyforma specifikációval indulnak a gépek. A motorjuk kétliteres, turbós négyhengeres, ami első hallásra csalódást kelthet egy GT versenyautóban, de nem a Super GT-ben, ahol a teljesítményt 650 lóerőben határozzák meg.
Az új versenyautó 2022-ben áll rajthoz, és nagyon jónak kell lennie ahhoz, ha utol akarja érni a GT-R örökségét,
az elődje ugyanis négy konstruktőri és öt egyéni bajnoki címet szerzett. Az új Nissan Z-t sajnos nemcsak versenyautóként, hanem utcai autóként sem láthatjuk, mert a Nissan nem tervezi az európai forgalmazását. Kár.