A Forma–1 sportigazgatója, Ross Brawn elmagyarázta, miért is kellenek az egységes motorok a sportágba. Ő az, aki Michael Schumachert hét világbajnoki címhez segítette a Benettonnál és a Ferrarinál töltött évei alatt, szóval csak tudja, hogy miről beszél.
Brawn szerint a jelenlegi motortechnológia összetett, ami ráadásul mostanra komoly egyenlőtlenségekhez vezetett a csapatok között (elég csak megnézni a Mercedes és a McLarent legutóbbi három évét):
„A jelenlegi motor kétségtelenül egy technikai csoda, de nehezen működtethető, ami nagyon nem jó a versenyzés szempontjából.”
És igaza is van, hiszen az energiaforrások fejlesztési és üzemeltetési költségei túl magasak, ugyan csökkentették a szabadon, azaz büntetés nélkül felhasználható motorok számát, de ez brutál mennyiségű, 675 rajthelynyi büntetést eredményezett ebben a szezonban.
Brawn tehát az egységesítésben hisz, szerinte ez nemcsak költséghatékony, de még a büntetések számát és a versenyzők ebből fakadó frusztráltságát is csökkenti:
„Ha egy sztenderdizált turbófeltöltő 3000 dollárba kerül, akkor mindegy, hogy a szezon során mennyi kell. Ebben az esetben a motoralkatrészeket korlátozó szabályokat eltörölhetjük, és a rajtbüntetéseknek is búcsút inthetünk, mert jelenleg ez kergeti őrületbe a közönséget.”
Az új motorszabály viszont nem mindenkinek tetszik, a Ferrari hisztizik miatta, a Mercedesnél pedig azt mondják, hogy
„A koncepció nagyon hasonlít a jelenlegi formulára, ugyanakkor mégis egy teljes fejlesztést jelent, azaz 2018 és 2020 között két külön motoron kellene dolgoznunk.”
(Fotó: AFP)