Három tipikus hiba, ami miatt nem úgy gömbölyödnek az izmaid, ahogy szeretnéd

Rendszeresen edzel, de mégsem úgy feszül rajtad a pólód, ahogy az megálmodtad, amikor nekivágtál az izmosításnak? Könnyen lehet, hogy az elhivatottságod ellenére valamit nem jól csinálsz. Mondunk három tipikus hibát, hátha ezek állnak a hőn áhított izomhegyek útjába.

Kis súllyal és sok ismétléssel dolgozol

Kezdőknek nem rossz, de egy idő után hozzászokik a szervezeted, vagyis nem éri elegednő inger az izmaidat, így fejlődésre sem készteti azokat.

Emelj a súlyon, és csökkents az ismétlésszámon!

Nem az edzettségi formádnak megfelelően dolgozol

Túl sokat vállalsz, mert azt hiszed, hogy egyből le tudod futni a félmaratont vagy simán megpróbálsz beletolni a 180 kg-ba. Az önbizalom tök jó, de ha nem jön össze, nemcsak a magabiztosságod szenved csorbát, hanem az egészséged is, ugyanis simán lesérülhetsz, úgy meg ne eddz, mert még jobban rontasz csak a helyzeten.

Kérj nyugodtan segítséget az edzőtől, vagy olyan ismerősödtől, akiről tudod, hogy ért hozzá.

Nem eleget, vagy éppen túl sokat pihensz két szett között

Letetted a súlyzót/kettlebellt, abbahagytad a TRX-gyakorlatot, és amíg az új szettbe bele nem kezdesz mászkálsz, vagy csak szimplán egyhelyben állsz/ülsz, nem? Eddig nincs is baj, de figyelj arra, mennyi ideig nem csinálsz semmit.

Az van ugyanis, hogy ha túl kevés, vagy túl sok időt adsz magadnak két szett között, akkor vagy túl nagy, vagy túl kevés terhelés éri a szervezetedet, ami mindkét esetben a fejlődés rovására megy.

A szakértők a passzív pihenést ajánlják és maximum 1-3 percet adnának neked, hogy összeszedd magad a következő ismétlésig.

 

Még több tipp itt:

Így duplázhatod meg az edzés hatékonyságát

(Fotó: Twitter)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon