Igaz, a most tesztelt verzió még nem tenné meg a San Francisco-Los Angeles távot fél óra alatt, ahogy a végleges Hyperloop fogja, de a Hyperloop One így is óriási lépést tett előre, hiszen először tesztelték vákuumos csőben az életnagyságú prototípust.

A vákuumos cső rendkívül fontos eleme az Elon Musk által tervezett vonatnak, ugyanis ez teszi lehetővé, hogy a mag-lev, azaz mágneses levitációs technikával működő kocsik akár az 1200 km/h-s sebességet is elérjék.

A tesztjármű ennél most jóval lassabban haladt, mindössze 112 km/h-val, de hát a szuperszonikus repülőgépeket sem egyik napról a másikra fejlesztették ki.

A valódi kocsinak, vagyis az XP-1-nek a tesztelése amúgy a következő hónapokban kezdődik, és a várakozások szerint az már az első tesztek alatt elérheti a 400 kilométeres óránkénti sebességet.

A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a tesztet a Hyperloop One hajtotta végre, akik úgy tűnik, sokkal jobban állnak a fejlesztéssel mint a konkurens Hyperloop Transportation Technologies, így arra még várhatunk, hogy a szupervonat Budapestre is eljusson.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Tíz egyszerű kérdés, amire iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés