A virtuális valóság eddig kevesek kiváltsága volt, de az Oculus Go mindent megváltoztat.
A VR-szemüvegeket nagyjából két részre lehet osztani: az egyik oldalon vannak a csak mobillal használható szemüvegek, amik viszont vagy nagyon gagyik, vagy pedig csak kevés telefonnal kompatibilisek (mint a Samsung Gear VR vagy a Google Daydream), a másik oldalon pedig ott vannak a "rendes" VR-szemüvegek, mint az Oculus Rift, a HTC Vive és a PSVR, amelyek viszont önmagukban is egy vagyonba kerülnek, nem beszélve a drága számítógépről (vagy PS4-ről).
A kettő közötti szakadékot hidalja át a jövő év elején boltokba kerülő Oculus Go, amihez nem kell se drága vas, se telefon, az ára pedig csak kétszáz dollár, vagyis nem sokkal drágább, mint mondjuk a Gear VR.
A teljesítményét illetően az Oculus nem ment bele konkrétumokba, de úgy néz ki, hogy nagyjából annyit fog tudni, mint a Samsung virtuálisvalóság-szemüvege, annál is inkább, mivel már a boltokba kerülésekor elérhető lesz rá a Gear VR összes alkalmazása.
Az biztos, hogy technikailag elég fejlett cuccot kapunk, hiszen a szemüvegbe egy 2560x1440 pixeles felbontású, "fast switch" LCD-kijelző kerül (vagyis a motion blurrel elvileg nem lesznek problémák), a látószöge pedig ugyanúgy 110 fokos lesz, mint a Rifté, vagyis nem fogunk fekete sávokat látni a látómező szélén.
A Góhoz emellett tartozik egy mozgásérzékelős kontroller is, valamint beépített hangszórókat is kapott, így füles nélkül is teljes értékűen használható. Az egyetlen, amit hiányolhatunk, hogy maga a szemüveg csak a fejmozgásunkat érzékeli, vagyis hiába nincsenek vezetékek, a mobilos VR-szemüvegekhez hasonlóan mozogni ebben sem fogunk tudni.
A jó hír, hogy a Facebook szintén bejelentette az Oculus Santa Cruz projektnéven futó szemüveget is, ami a Góhoz hasonlóan szintén önállóan fog működni, viszont mozgásérzékelős lesz, és várhatóan teljesítményben is közelebb áll majd a teljes értékű VR-szemüvegekhez, mint a mobilosokhoz.