A Supra előző generációját azért is imádták a rajongók, mert egészen elképesztő teljesítményű driftautót lehetett építeni belőle. Most az új generációból is készül egy több mint 1000 lóerősre tuningolt példány.
Amikor a Toyota bemutatta a vadonatúj Suprát, ami már a BMW-vel együttműködésben készült, a rajongókban felmerült a kérdés, hogy vajon a németektől származó háromliteres, soros hathengeres motort is fel lehet-e húzni annyira, mint az elődje legendásan jól tuningolható és rendkívül tartós 2JZ-GTE blokkját. Az amerikai Papadakis Racing most elkészült a válasszal.
A műhelynek nem ez az első nagyteljesítményű autója, pár éve a nálunk Auris néven kínált kompaktból is építettek már hátsókerék-hajtású driftautót, és nemrég az új Supra egy példányát szerezték meg, hogy aztán darabokra szedjék.
Az első tervek szerint a háromliteres lökettérfogatát is növelték volna, ezt végül elvetették, de a motor így is elképesztően izmos lett.
A fékpadi mérésen meg is hallgathatod, hogyan szól:
A BMW-féle soros hathengeres nagyobb turbót, új intercoolert, injektorokat és szívócsövet kapott, a dugattyúkat és hajtókarokat egyedi kovácsolt darabokra cserélték, és persze teljesen új motorvezérlő szoftvert írtak hozzá.
Az eredmény elég meggyőző, a gyárilag is legalább 340 lóerős teljesítményt a fékpadi mérés szerint 1049 lóerőre sikerült növelni.
A Supra többi része sem kerüli el a változtatást, a karosszériát teljesen lecsupaszították, még a fényezést is eltávolították,
egyedi bukókeretet építettek, saját elképzelések szerint tervezett futóművet és fékrendszert szereltek be, sok alkatrész 3D nyomtatással készült. A Supra jó kezekbe kerül majd, a pilótája ugyanis a legtöbb győzelemmel büszkélkedő Fredric Aasbø lesz.