Mostanra már kész mozgó luxuslakások is akadnak a lakóautók között, de népszerű eszköze a családi nyaralásoknak is. Ez a Ford T-modell-alapokra épített fészer viszont az egyik legidősebb fennmaradt példány, még 1914-ben, közvetlenül az első világháború kitörése előtt készült.
Akad ennél korábbi példa is a lakóautóra, hiszen a Pierce-Arrow Motor Car Company már az 1910-es években Touring Landau néven kínált hasonlót. Akkoriban inkább utazóautónak szánták a WC-vel és kempingezéshez szükséges kiegészítőknek bőséges tárolóhelyet kínáló autót.
Még 1915-ben Roland Conklin és családja a Huntingtonból tartott San Franciscóba egy hasonlóan korai géppel, mely akkoriban a The New York Times számára is izgalmas sztorinak számított.
Abban az időben még kevés út volt, és sokkal inkább a nagy távolságok leküzdésére fejlesztették ki, mint a szabadidős tevékenységre.
Ellentétben ezzel a Ford T-modellel, mely a Bentall klán megrendelésére készült. Acél létravázát a Baico bővítette és erősítette meg, majd a Dunton cég készített rá fa felépítményt.
2,9 literes motorja mindössze 20 lóerős, ezzel pedig alig több mint 70 km/h sebességgel tud haladni a hagyományos T-modell. Mivel a lakóautó légellenállása egy panelházéhoz hasonló, és a súlya is tetemes, ezért valószínűleg a menettulajdonságai is inkább hasonlítanak egy házhoz.
Vezetőülése tulajdonképpen egy kétszemélyes bőrkanapé, melyet megfordítva a nappali fő bútordarabja lesz. Van még benne több ágy és a fűtéshez, valamint főzéshez használható fatüzelésű kályha.
Amennyiben valaki hosszabb tartózkodást tervezne vele, úgy hasznos funkció lehet az ajtón lévő levélbedobó nyílás.
Ez is érdekelhet: