Mostanra már kész mozgó luxuslakások is akadnak a lakóautók között, de népszerű eszköze a családi nyaralásoknak is. Ez a Ford T-modell-alapokra épített fészer viszont az egyik legidősebb fennmaradt példány, még 1914-ben, közvetlenül az első világháború kitörése előtt készült.

Akad ennél korábbi példa is a lakóautóra, hiszen a Pierce-Arrow Motor Car Company már az 1910-es években Touring Landau néven kínált hasonlót. Akkoriban inkább utazóautónak szánták a WC-vel és kempingezéshez szükséges kiegészítőknek bőséges tárolóhelyet kínáló autót.

Még 1915-ben Roland Conklin és családja a Huntingtonból tartott San Franciscóba egy hasonlóan korai géppel, mely akkoriban a The New York Times számára is izgalmas sztorinak számított.

Abban az időben még kevés út volt, és sokkal inkább a nagy távolságok leküzdésére fejlesztették ki, mint a szabadidős tevékenységre.

Ellentétben ezzel a Ford T-modellel, mely a Bentall klán megrendelésére készült. Acél létravázát a Baico bővítette és erősítette meg, majd a Dunton cég készített rá fa felépítményt.

2,9 literes motorja mindössze 20 lóerős, ezzel pedig alig több mint 70 km/h sebességgel tud haladni a  hagyományos T-modell. Mivel a lakóautó légellenállása egy panelházéhoz hasonló, és a súlya is tetemes, ezért valószínűleg a menettulajdonságai is inkább hasonlítanak egy házhoz.

Vezetőülése tulajdonképpen egy kétszemélyes bőrkanapé, melyet megfordítva a nappali fő bútordarabja lesz. Van még benne több ágy és a fűtéshez, valamint főzéshez használható fatüzelésű kályha.

Amennyiben valaki hosszabb tartózkodást tervezne vele, úgy hasznos funkció lehet az ajtón lévő levélbedobó nyílás.

Ez is érdekelhet:

A végtelenbe és tovább – Ford Transit Nugget Plus-teszt

Egy újabb brilliáns járműátalakítás a Westfaliától, ha a #vanlife életérzésnek szeretnénk adózni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában