Neked is biztosan az amerikai luxusautó jut eszedbe a Cadillac Eldorado nevéről, és most egy olyan példányt mutatunk, amelynek az állapota is álomba illő.
A Cadillac Eldorado éppúgy megtestesíti az ötvenes évek végét, mint Elvis Presley, a neonreklámok és a hulahoppkarikák. Az amerikai autódizájnban éppen akkor adta át a stafétát a visszavonuló Harley Earl utódjának, Bill Mitchellnek. Míg Earl a hatalmas, krómozott csodákat kedvelte, Mitchell alacsony, földhöz simuló torpedókat álmodott.
Az ’59-es Eldorado sikeresen kombinálta a két dizájner stílusát,
a világ legnagyobb farokuszonyával, ami valaha amerikai autón sorozatgyártásba került.
Ez a Cadillac azonban nemcsak a csillogó stílusa miatt kiemelkedő, hanem műszaki téren is kiváló autó volt, olyan felszerelésekkel, mint a szervokormány, szervofék és persze a 345 lóerős V8-as motor.
Az összes Eldorado közül vitathatatlanul a legkívánatosabb a Biarritz kabrió volt,
a Cadillac legdrágább nyitott tetős autója 1959-ben, amelyből 1320 darab készült. A képeken látható példányt néhány éve szakszerűen felújították, és azóta gondosan karbantartották, Hampton Green fényezéséhez nagyszerűen illik a viniltető és a kárpitozás színe.
A gazdag szériafelszerelésen felül már csak kevés opciót lehetett rendelni, például a színezett üvegeket és az automatikusan kapcsoló távfényszórót, és ehhez az autóhoz mindkettőt kérték. A légrugózás is az ’59-es Eldorado alapfelszereltsége volt, és ugyan az eredetije is megvan, a felújítás során egy új, megbízhatóbb rendszerre cserélték.
Sokak számára az ’59-es Eldorado az amerikai ipari formatervezés csúcsát jelentette,
és a Biarritz kabrió a legkívánatosabb változata volt. Az eredeti színével gyönyörűen felújított Cadillac maga az amerikai álom, és ezt a példányát az RM Sotheby’s januári arizonai aukcióján lehet megszerezni várhatóan 250 ezer dollár körüli, azaz 90 millió forintnak megfelelő áron.
Ez is érdekelhet: