Csillogó krómok, rengeteg apró részlet és szoborszerű formák, fahatású betéttel és rikító piros belsővel a hajlított üvegek mögött. Eszméletlenül soknak hangzik már így is, de a Mercury mindent vivő kombija a jetkorszak egyik legszebb családi autója.

Európából nézve az amerikai izomautók vagy a platós monstrumok vannak igazán a kirakatban, pedig bőven van élet a Ford Mustang és az F-150-es árnyékában is. Az olajválság előtt virágzó autóipar talán egyik legszebb időszaka a jetkorszak.

Ebben az időben az űrutazás és a repülés világa volt nagy hatással a formatervezőkre, és ez még az autókon is nyomott hagyott.

Mindegy volt, hogy kétajtós kupé vagy hosszúkás kombi, a levegő meghódítása így is központi téma lett, ami nagyon jól áll a Mercury Country Cruiser csúcsváltozatának, a Colony Parknak.

Ez az autó félúton volt a hétköznapi Ford modellek és a Lincoln luxusa között, a Mercury kombijának feladata volt, hogy a General Motorshoz tartozó Oldsmobile és Buick kereskedésekből csábítsa el a vásárlókat. A hódításhoz nemcsak a technikának kellett rendben lennie, hanem a formatervnek is, mely az Edsel esetében kicsit mellément.

Apró mintázatú széles hűtőmaszkja felett oldalanként két körlámpa figyel, a gépháztetőn pedig büszkén trónol az embléma. A Mercury közel 5,5 méteres és több mint 3 méter tengelytávú kombiján mindent króm keretez, a Colony Park változaton ezen kívül fahatású betétek díszítik a fényezést.

A kilincsek előtt szárnyprofilra emlékeztető formában válik szét az övvonala, a hátsó lámpája pedig utánégetőt mintáz.

De a külső tükrei is olyanok, mintha hajóművek lennének, és a hajlított üvegek  is a körbe ablakos kabinokra emlékeztetnek, mintha a Jetson család üvegbuborékos űrhajója lett volna a referencia.

6,3 literes Marauder V8-asa bő 320 lóerős, melyhez 3 sebességes Merc-O-Matic automata váltó kapcsolódik. Szervorásegítéses kormányzása és fékjei vannak, így a vezetése gondtalan és kényelmes.

Utastere piros bőrrel kárpitozott, és a karosszériához hasonlóan izgalmas formákkal van tömve, különösen a vékony küllős kormány mögött lévő műszerfalat lehet órákig nézegetni benne, de a két napellenző között lévő iránytű is érdekes.

Három üléssorában összesen 9 személy utazhat a Mercury kombiban, mögöttük pedig marad még tisztességes méretű csomagtartó is.

Kevesebb mint 71 ezer mérföldet tett meg eddig a Mercury, melynek mindig gondos tulajdonosai voltak, majd egy múzeumhoz került. Így néhány apróságtól eltekintve ma is eredeti állapotú az autó, amihez igazán jól passzolnak a korszak népszerű piknikezős kiegészítői.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ezt az M3-as BMW-t se rúgták még el keresztbe