Az eredeti Mustang gyárilag izgalmasabb változata volt a Mach 1, amiből a Ringbrothers mutatta meg, mit lehet még kihozni, miközben a teljesítmény növelését nem vitték túlzásba, bőven elég sok lett így is.
A hatvanas évek végén jelent meg először a Mustang kínálatában a Mach 1, amit eredetileg 5,8 literes V8-as motorral kínáltak, és ez a változat annyira emlékezetes lett, hogy az éppen kifutó új Mustang is ezen a néven kapott különkiadást. A Ringbrothers ezúttal a ’69-es eredetit kombinálta egy modern motorral.
A korabeli motorja helyére a Ford Performance külön megvásárolható 5,2 literes alumínium V8-asa került,
aminek a teljesítményét 580 lóerőre növelték. Még ha nem is éri el a mostanában tuningolt sportautók ezer lóerős sztenderdjét, bőven elég sok ahhoz, hogy uraljuk a hatfokozatú kézi sebességváltójával.
A szériához képest megnövelt teljesítményhez egyedi futóművet és fékrendszert kapott a Mustang Mach 1,
aminek a karosszériáját önhordóvá alakították, a hosszát és a szélességét is megnövelték öt centivel. Az első kerekek is 19 colosak, a hátsó 20 colos kerekekre pedig szuperszéles, 345 milliméteres Michelin Pilot Sport 4S abroncsok kerültek.
„A Mustang Mach 1 mindig is agresszív megjelenésű autó volt, és finom, de karakteres változtatásokkal szerettük volna kiegészíteni ezt a klasszikus stílusát”
– mondja a Patriarc névre keresztelt Mustangról Jim Ring, a Ringbrothers társtulajdonosa. Az autó tökéletesítésére ezért több mint ötezer munkaórát fordítottak.
Ez is érdekelhet: