A hetvenes évekbeli Challengerekért általában 50-70 ezer dollárt szoktak adni, de a képeken látható sportautó szinte új, alig használták, ezért ennek az összegnek a többszörösét fizették érte egy aukción.
Az 1969-ben bemutatott Challenger a Dodge kicsit késői válasza volt a ’64-ben megjelent Ford Mustangra. A kategória iránti kereslet a hetvenes évek elején éppen kezdett visszaesni, ezért a Challenger első generációja nem húzta sokáig, 1974-ben több mint 165 ezer példány legyártása után szűnt meg a széria, ami csak később vált legendává.
Az első évben a Road & Track rövidítése után elnevezett Challenger R/T számított a csúcsmodellnek, alapból 335 lóerős nyolchengeres motorral, de a képeken látható autóhoz a 7 literes, 431 lóerős Hemi V8-ast rendelték.
Hemi Orange fényezése a fekete vinyltetővel éppen olyan külsőt ad neki, mint ahogyan egy Challengert az álmaidban elképzelsz.
Ez a példány egy márkakereskedés bemutatóautója volt, és 1970 augusztusában került az első tulajdonosához, aki két évig használta, amíg 1972-ben egy parkolóban megtörték.
A javítása után egy garázsba került, ahonnan csak 2021-ben szedték elő újra,
ezért bármennyire is hihetetlen, de ez a Challenger még csak tízezer kilométert futott.
A teljesen gyári állapotú, gyönyörűen rendbe tett Challenger R/T igazi kincsként került a Bring a trailer aukciójára, ahol 502 ezer dollárt, azaz csaknem 220 millió forintnak megfelelő összeget adtak érte,
a többszörösét annak, amit akár egy régi, akár egy új Challengerért valaha kifizettek
az aukciós oldal történetében.
Ez is érdekelhet: