Még mindig kerülnek elő olyan féltve őrzött kincsek a garázsok mélyéről, mint amilyen ez a BMW 323i is 1985-ből. A kétajtós E30-as ragyogó vörös színben, soros hathengeressel és kézi váltóval szinte még bejáratós. Szívesen hazavinnénk, de nem tudjuk, hogy akarnánk-e használni is.

A kétes autónepperek már lejáratták a szalonállapotú kifejezést, de ez a 32 éves BMW 323i tényleg úgy néz ki, mintha most gördült volna ki a kereskedésből. Nem is mentek vele sokkal többet azóta, hiszen az órája csak 260 kilométert mutat. A karbantartásáról azonban nem feledkeztek meg, ezért most is éppen olyan fényesen ragyog, mint amikor megvették 1985-ben.

A kétajtós modell kivitele 323i, ami azt jelenti, hogy a 2316 köbcentis, soros hathengeres dolgozik a motorházfedél alatt, 150 lóerővel és 205 Nm nyomatékkal.

A gyári adatok szerint 9 másodperc alatt gyorsul százra és 204 km/óra a végsebessége, amitől ma már nem esnénk hanyatt, de az alig 1090 kilogrammos, 4,3 méter hosszú kis BMW-t mégis élmény vezetni. Erről pedig a hátsókerék-hajtás, az ötfokozatú kézi sport-sebességváltó és a részlegesen önzáró differenciálmű gondoskodik.

Még a csodás állapota ellenére is kérdéses, hogy elviszik-e 69 900 euróért, azaz 21,5 millió forintért, amennyiért hirdetik az eBay-en. Nem sokkal többért, 77 500 euróért már új M3-ast adnak, igaz, az nem összemérhető ezzel a 323i-vel. Mindenesetre a még bejáratós veteránt szívesen hazavinnénk, de ha befektetésnek szánnánk, akkor nem szabadna ennél több kilométert tenni bele.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon