Még mindig kerülnek elő olyan féltve őrzött kincsek a garázsok mélyéről, mint amilyen ez a BMW 323i is 1985-ből. A kétajtós E30-as ragyogó vörös színben, soros hathengeressel és kézi váltóval szinte még bejáratós. Szívesen hazavinnénk, de nem tudjuk, hogy akarnánk-e használni is.

A kétes autónepperek már lejáratták a szalonállapotú kifejezést, de ez a 32 éves BMW 323i tényleg úgy néz ki, mintha most gördült volna ki a kereskedésből. Nem is mentek vele sokkal többet azóta, hiszen az órája csak 260 kilométert mutat. A karbantartásáról azonban nem feledkeztek meg, ezért most is éppen olyan fényesen ragyog, mint amikor megvették 1985-ben.

Az E30-as széria egyébként is az egyik kedvencünk, ez a példány pedig az egyik legjobb kivitel, mi magunk sem konfigurálhattuk volna jobban.

A kétajtós modell kivitele 323i, ami azt jelenti, hogy a 2316 köbcentis, soros hathengeres dolgozik a motorházfedél alatt, 150 lóerővel és 205 Nm nyomatékkal.

A gyári adatok szerint 9 másodperc alatt gyorsul százra és 204 km/óra a végsebessége, amitől ma már nem esnénk hanyatt, de az alig 1090 kilogrammos, 4,3 méter hosszú kis BMW-t mégis élmény vezetni. Erről pedig a hátsókerék-hajtás, az ötfokozatú kézi sport-sebességváltó és a részlegesen önzáró differenciálmű gondoskodik.

Belül sem fogott az idő a 32 éves BMW-n, hiszen a bőr sportkormány és a Recaro sportülések is újszerűek.

Még a csodás állapota ellenére is kérdéses, hogy elviszik-e 69 900 euróért, azaz 21,5 millió forintért, amennyiért hirdetik az eBay-en. Nem sokkal többért, 77 500 euróért már új M3-ast adnak, igaz, az nem összemérhető ezzel a 323i-vel. Mindenesetre a még bejáratós veteránt szívesen hazavinnénk, de ha befektetésnek szánnánk, akkor nem szabadna ennél több kilométert tenni bele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Mit csinálnak ezek a melósok az ősrégi gépeiken? Jaguart!

További cikkeink a témában