Már a kivitele miatt is ritkaságnak számítana ez a Peugeot 205 GTI, de a csekély futásteljesítménye és a kivételes állapota miatt rekordösszeget fizettek érte az Aguttes aukcióján.
A nyolcvanas évek ikonja lett a Peugeot zsebrakétája rövidesen az után, hogy 1984-ben bemutatták a genfi autószalonon. A következő két évben a 205 Turbo 16-tal nyerték meg a rali-világbajnokságot, ami szintén hozzájárult a 205 GTI óriási népszerűségéhez. Az 1,6 literes motorját hamarosan 1,9 literesre cserélték, ezzel szerelték a képeken látható autót is.
1987. február 26-án vette át újonnan az orléans-i márkakereskedésben az akkor hatvanéves Mrs. Biron, és a hölgy nem sokat használta az autót, hiszen amikor 2009-ben elhunyt, unokatestvére örökölte meg utána, majd 2011-ben,
amikor úgy döntött, hogy eladja, akkor még csak 5831 kilométer volt benne. Most sem mutat sokkal többet az órája.
Mivel az utóbbi években már egyáltalán nem használták, ezért a vevője alaposan átnézette,
2019-ben vezérlést, olajokat és kipufogót cserélt rajta, hogy ismét vezethető legyen. Abban az évben egyszer már gazdát cserélt a kis Peugeot, majd idén ismét az Aguttes aukciósház kínálatába került, mindössze 6928 kilométerrel az órájában.
A fotózás során elvitték egy körre a 205 GTI-t, ami a fantasztikus állapotának megfelelően úgy futott, mint egy új autó.
A grafitszürke példány egyébként is ritkaság, hiszen már a nagyobb motorral szerelték, de az 1987-ben megjelent új műszerfalat még nem kapta meg, ezért az egyik legrégebbi fennmaradt 1,9-es modellnek számít.
Az Aguttes aukcióján eredetileg 45-65 ezer euró közötti összegre számítottak érte, és már az is figyelemreméltó lett volna, de a vevője végül 82 960 eurót fizetett a nem mindennapi formában megőrzött 205 GTI-ért. 31,7 millió forintnak megfelelő összeg egy 35 éves Peugeot-ért? Manapság már ezen sem lehet meglepődni.
Ez is érdekelhet: