A kilencvenes évek egyik álomautója a DTM-re épült Mercedes-versenyautó utcai változata, ami most még messzebb került attól, hogy a garázsunkban álljon. Sokkal messzebb.
A nyolcvanas évek végén a Mercedes is beszállt a túraautó-versenyzésbe, és ehhez közúti változatot kellett építeniük a 190 E-ből készült versenyautóból. A BMW M3-ra adott válasz lett a fantasztikus Evolution, amin minden évben fejlesztettek valamit. 1990-ben jelent meg a képeken látható Evolution II, amit a 2,5 literes Cosworth-motorral szereltek.
A 2.5-16 Evolution II teljesítményét 195-ről 235 lóerősre növelték, ezzel az utcai változatban is versenyautónak tűnő Mercedes 7,1 másodperc alatt gyorsult nulláról százra, a végsebessége elérte a 250 km/órát. Csak 502 példányt építettek belőle, és
az utolsó kettőt kivéve mindet Blauschwarz metálszínre fényezték, ahogyan ezt a 473-adikat is.
A képeken látható autó 2015-ben egyszer már felkerült a Bring a trailer aukciós oldalára, és már akkor is szép összeget, 175 ezer dollárt fizettek érte.
Az évek során ennek a típusnak is egyre feljebb ment az ára, a megkímélt példányokért 200 ezer dollárnál is többet kértek,
mostanra pedig egészen elképesztő magasságokba nőtt az értéke.
Nem véletlenül, hiszen ebben a gondosan megőrzött autóban még csak 18 ezer kilométer van. A karosszériája, az utastere és a technikája is kifogástalan, ráadásul klímaberendezéssel, szintszabályzós futóművel és elektromos napfénytetővel is felszerelték.
A Recaro ülések fűthetők, a Becker rádiójához pedig előkeresheted a régi kazettákat.
A ’90-ben gyártott 190 Evót ismét a Bring a trailer oldalán hirdették meg, és ezúttal hihetetlen áron ment el. A típusért rajongó vevő 432 ezer dollárt fizetett érte, ami 140 millió forintnak felel meg. Ráadásul nem csak nézegetni fogja,
a győztes licitje mellé ugyanis megjegyezte, hogy egyszer ki kell próbálnia az autót a sebringi versenypályán is.
Ez is érdekelhet: