Jót tettek a szabályváltozások a 24 órás Le Mans-i futamnak, hiszen idén több neves gyártó indított új autót, és izgalmas verseny alakult ki a győzelemért. A kitűnő tempója mellett szerencsére is szüksége volt a Ferrarinak, ami 1965 óta nyert újra Le Mans-ban.

Csak kapkodtuk a fejünket, mennyi autógyártó szállt be ismét a 24 órás Le Mans-i versenybe, ami az utóbbi években egyre unalmasabbá vált. Az elszállt költségek miatt csak kevés márka látott benne fantáziát, az utóbbi öt évet sorozatban a Toyota nyerte, előtte pedig évekig az Audi és a Porsche uralta a terepet. Most azonban újra olyan igazi verseny alakult ki a pályán, ami miatt érdemes volt végig követni a 24 órás futamot.

Már az időmérőn és a verseny első körein kiderült, hogy a Ferrari és a Porsche, valamint a Peugeot és a Toyota is esélyes lehet a győzelemre,

ezeknek a márkáknak az autói váltották egymást az élen. Mire pedig úgy tűnt, hogy kialakulnak az erőviszonyok az éjszakai szakaszokra, leszakadt az eső, ami több balesethez vezetett, és a mezőny három órát töltött a safety car mögött. Az esőben derült ki, hogy milyen jól megy a vízen a Peugeot, ami át is vette a vezetést.

Baleset miatt búcsúzott az egyik Toyota, és bár a másik már a zsebében érezhette a győzelmet, főleg a két Ferrari műszaki hibája miatt, a maranellói paripa fantasztikus formában volt, és visszaelőzte a Toyotát, a japán autó pilótájának hibája pedig szinte biztossá tette a győzelmet.

Az első helyen végül James Calado, Antonio Giovinazzi és Alessandro Pier Guidi ért be a Ferrari 499P-vel,

mögötte a Toyota, a harmadik-negyedik helyen pedig meglepetésre a visszatérő Cadillac két autója futott be.

Figyelemreméltó tempót autóztak a Porschék is, de a leggyorsabb egy baleset miatt esett ki, a többit pedig műszaki hibák hátráltatták. Nem volt tökéletes versenye a Peugeot-nak sem, de a franciáknak máris több ötletük van arra, hogyan tehetik ütőképesebbé a 9X8-ast, és a Toyota is szeretne győztesként visszatérni jövőre. Mindez alaposan felpezsdítette a Le Mans-i futamot,

alig várjuk 2024-et, amikor az Alpine, a BMW és a Lamborghini is beszáll a küzdelmekbe.

Ez is érdekelhet:

Harminc éve aratott hármas győzelmet a Peugeot 905

Jean Todt utoljára vezette a Peugeot csapatát, V10-es motorral taroltak Le Mans-ban.

A BMW visszatér a 24 órás Le Mans-i futamra

1999-ben győztek Le Mans-ban, ezzel a V8-as géppel térnek vissza.

Le Mans bajnokának született az új Porsche 963

Jövőre ezzel a fantasztikus géppel száll versenybe a Porsche a 24 órás futamokon.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés