Ma már egészen széles kínálat van M-es BMW-ből, de a nyolcvanas években, amikor még éppen csak elindult a motorsport-részleg utcai modelljeinek fejlesztése, nagy szám volt az M3 Cabrio. Most végigkövetjük a típus fejlődését.

1988 BMW M3 Cabrio (E30)

1987-ben nagyot ment a BMW azzal, hogy a túraautó-világbajnoki, Európa-bajnoki és németországi győzelmét is elhódította, és ez indította el az M3 sikertörténetét is. Az engedélyeztetés előírta, hogy

legalább ötezer példányt kell készíteni a közúti változatból, de egy év alatt már több mint tízezret adtak el

a 2,3 literes, négyhengeres, 195 lóerős benzinmotorral szerelt kétajtós sportautóból. Az érdeklődés hatására 1988-ban kihozták a vászontetős E30-as M3-at is, amit 215 lóerős motorral szereltek. Nem vették olyan sokan, mint a kupét, hiszen 1991-ig csupán 786 darabja kelt el, és ezzel a legritkábbnak számít az M3 kabriók között. Ez indította útjára a nyitott tetős modellcsaládot.

Vegyél egy nagy levegőt, és kattintsd végig a galériát a csodás állapotban megőrzött gyári példányról, mielőtt a következő generációval folytatod az olvasást.

1994 BMW M3 Cabrio (E36)

Az utódjaként bemutatott E36-os szériából már nem volt kérdés, hogy kabrió is készül, és ezt már a 286 lóerős, soros hathengeres benzinmotorral szerelték, ami nyitott tetővel még nagyobb hangélményt nyújtott. 1994-ben jelent meg a kabrió, amit két évvel később átdolgoztak, a továbbfejlesztett motorja ekkortól 321 lóerős teljesítményre volt képes. Még fontosabb, hogy

ekkor került be a hátsó fejtámlák mögé a borulásvédő rendszer, ami automatikusan kiemelkedett, ha a szenzorok a borulás veszélyét érezték,

és ez a megerősített szélvédőkerettel még biztonságosabbá tette az M3 Cabriót.

2001 BMW M3 Cabrio (E46)

A nyitott tetős M3 harmadik generációja még dögösebb lett azzal, hogy a karosszériája feltűnően laposabb és szélesebb volt az elődjénél.

Az izmos külső pedig nemcsak a látszat, hiszen a motorja is erősebb lett, a soros hathengerese immár 343 lóerős teljesítménnyel forgatta a hátsó kerekeket.

A vezetési élményt nemcsak a pörgős benzinmotor, hanem a nyitás és zárás arányát folyamatosan változtató BMW M differenciálzár és a strapabíró sport fékrendszer is garantálta. Fontos újítás még, hogy az E46-os kabrióban jelentek meg az integrált biztonsági övvel szerelt sportülések.

2008 BMW M3 Cabrio (E92)

Nehéz megmondani, hogy melyik M3 a kedvencünk, hiszen a négyhengeres ős a könnyedségével, a hathengeres utódok a nyers erejükkel ejtettek ámulatba, és akkor

a BMW nagyot lépett, amikor az E92-es M3-ba egy még elképesztőbb, 420 lóerős V8-as motort tett.

Nem nehéz elképzelni, hogy a nyolchengeresek összetéveszthetetlen hangját nyitott tetővel még jobb hallgatni. Az utolsó M3 nevű Cabrio azonban nemcsak izmosabb, de nehezebb és bonyolultabb is lett azzal, hogy a vászontetőt összehajtható keménytetőre cserélték, igaz, ezzel télen még használhatóbbá vált.

2014 BMW M4 Cabrio (F33)

Most már tudjuk, hogy jót tett a BMW azzal, hogy a sportosabb középkategóriás modelleket a 4-es sorozat alá szervezte ki, hiszen így még önállóbban fejlődhetett ez a típus. A 2014-ben bemutatott új M4 Cabrio pedig fejlődött is, hiszen

a V8-as szívómotor helyére egy háromliteres, soros hathengeres turbós motor érkezett,

ami Competition csomaggal akár 450 lóerővel is hajthatja a kabriót. Az elődjéhez képest csökkentettek a tömegén, a hétfokozatú duplakuplungos váltóval és az aktív differenciálművel pedig akár a mindennapokban, akár a versenypályán beválik a nyitott tetős sportmodell.

Neked melyik a kedvenced közülük?

Melyik a kedvenced?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sosem volt ekkora hatótávja a Tesla Model 3-nak, mint most

Kortalanul szép ez az 1987-es Honda Legend Coupé

Mesterséges intelligenciát is használt az új kampányához a Suzuki

További cikkeink a témában