Még nem a Mazda6 utódjáról van szó, pedig az EZ-6 néven bemutatott áramvonalas elektromos autó egészen úgy néz ki, mintha a sokunk által régóta kedvelt középkategóriás szedán jövőjét jelentené.
Az először 2002-ben bemutatott Mazda6 a japán márka egyik legnagyobb dobása volt, már több mint húsz éve szeretjük a dizájnja és a vezetési élménye miatt. Manapság nagy szó, hogy az egyre szűkülő középkategóriában még mindig tartja magát ez a hagyományos szedán és kombi, bár nagyon úgy tűnik, hogy a napjai meg vannak számlálva, hiszen a jelenlegi, harmadik generációja elég régen, még 2013-ban jelent meg.
Bizakodásra adott okot a márka rajongóinak, hogy a Mazda egy vadonatúj hátsókerék-hajtású platformot és hathengeres motorcsaládot fejlesztett, és azt lehetett hallani, hogy a CX-60 mellett egy szedán is épület erre az alapra. Még csak az biztos, hogy a japán gyártó nemrég levédette a Mazda6e típusjelzést, ami mintha csak egy elektromos autóra utalna, most pedig
Mazda EZ-6 néven mutattak be egy áramvonalas elektromos szedánt a pekingi autószalonon.
Szűkre szabott fényszóróival, függőleges hűtőmaszkjával és hosszú orrával az EZ-6 mintha tényleg csak a Mazda6 utódjának készült volna.
4,92 méteres hossza öt centivel nagyobb a jelenlegi modellénél, de nem annak alapjára készül, hanem a kínai Changan-Mazda vegyesvállalat fejlesztése, és ezért elsősorban a kínai vásárlóknak szánják. Alcantara kárpitos, panorámatetővel és hangulatfénnyel megvilágított utasterében 14,6 colos a képernyő, kilincsei a karosszériába simulnak, hátulján légterelő nyitható fel.
Műszaki tartalmáról még nem sok derült ki, de a hátsókerék-hajtású alapmodell hatótávja egy feltöltéssel 600 kilométer lesz,
legalábbis a megengedőbb kínai szabvány szerint, a range extender motorral szerelt változaté pedig az 1000 kilométert is eléri. Azt még nem tudjuk, hogy a Mazda mivel készül az európai piacon leváltani a Mazda6-ost, de akár hathengeres szedánnal, akár elektromos autóval, kíváncsian várjuk.
Ez is érdekelhet: