Ki gondolta volna, hogy a Mazda6 már húszéves, és a jelenlegi, harmadik generációja is tíz éve gyártásban van? Új változatokkal és gazdagabb felszereltséggel folytatja a Mazda középkategóriása.
A hagyományos értelemben vett középkategóriás autók egyre inkább eltűnnek: Accord és Laguna rég nincs, a Mondeo épp most szűnt meg, a Passat szedánja is kifutott, és az Insignia napjai is meg vannak számlálva. A Mazda egyelőre nem adta fel a középkategóriát, és új köntösben dobja piacra a Mazda6 jelenlegi generációját.
Az első Mazda6 nagy sikert aratott a dizájnjával és a vezethetőségével 2002-ben, és a jelenleg kapható, harmadik generációja ott folytatta, ahol az elődjei abbahagyták. 2012 óta készül, és csak nem akar elfáradni, ezért egy újabb frissítés után
a Mazda továbbra is a kínálatában tartja a 6-ost, amíg nem dőlt el, mi legyen az utódjával.
A Mazda6-nak továbbra sem a formáján igazítottak, hanem új felszereltségi szintek érkeztek a kínálatba.
A sportos Homura krómozott helyett fekete hűtőmaszkkeretet és fekete felniket kap, míg az elegáns Takumi utasterében nappabőr kárpitozás és japán fabetétek várnak. A 20th Anniversary Edition fehér vagy piros fényezéssel, színes bőrkárpittal csábít.
Szériafelszerelés az adaptív tempomat és az okostelefon-tükrözés, de műszakilag nincs változás, továbbra is a 165 lóerős kétliteres és a 194 lóerős 2,5 literes benzinmotor választható. Azt még mindig nem tudni, hogy lesz-e utódja a Mazda6-nak, de örülnénk neki, ha a CX-60 új, hátsókerék-meghajtású platformjára és soros hathengeres motorjaival készülne el.
Ez is érdekelhet: