Nem minden előzmény nélküli a Škoda legújabb tanulmányautója, az egyelőre csak virtuálisan létező Vision Gran Turismo, amely az azonos nevű videojátékhoz készült, hiszen a cseh gyártónak az ötvenes években volt már Le Mans-ra szánt versenyautója.

Nem gondoltuk volna, hogy egyszer Škodával is lehet játszani a Gran Turismo 7-ben, pedig most éppen egy oda szánt pályagépet mutatott be a cseh gyártó. Az élekkel szabott, lenyűgöző formájú Vision Gran Turismo egy kompromisszumok nélküli élménygép, középen ülő vezetővel, 87 kilowattórás akkuval és a négy kereket hajtó négy villanymotorral.

Az egyenként 272 lóerős elektromotorokkal a Vision Gran Turismo kombinált teljesítménye 1088 lóerő,

és mivel a 4,4 méter hosszú, és mindössze 95 centiméter magas prototípus csak 1300 kilogrammot nyom, ezért elég gyors tud lenni, legalábbis a virtuális pályákon. A nyomórudas felfüggesztés és az aktív aerodinamika is a versenyautókat idézi.

Le Mans-i álom

Lehet, hogy nem tudtad, de a Škoda történelmében voltak már hasonló versenyautók. A Vision Gran Turismóhoz az ihletet az 1957-ben készült 1100 OHC Spider adta, amelyet a 24 órás Le Mans-i futamra építettek. 1,1 literes motorjának 92 lóerős teljesítménye ma már megmosolyogtató, de az üvegszálas karosszériájú versenyautó akkoriban ütőképesnek számított.

1956-ban indult az új versenyautó fejlesztése, azzal a kimondott céllal, hogy a 24 órás Le Mans-i versenyen induljon vele a Škoda.

Az elődjéhez képest teljesen egyedi csővázas szerkezetet építettek hozzá, amit áramvonalas üvegszálas idomokkal borítottak. A tengelykapcsolót hátulra szerelték az ötfokozatú váltóval, így ideális lehetett a súlyelosztás.

Az orrába hosszában épített 1089 köbcentis négyhengeres motor két karburátorral 92 lóerőt adott le,

amivel a 3,88 méter hosszú, mindössze 583 kilogrammos versenyautó az áttételtől függően 190-200 km/órás sebességet ért el. A nyitható fényszórókat később a karosszériába simuló, plexivel fedett darabokra cserélték.

Az 1100 OHC Spider rögtön megnyerte az első versenyét a Mladá Boleslav-i utcai pályán, de

az ötvenes-hatvanas évek nehéz politikai körülményei miatt csak a szocialista országokban indulhatott,

Le Mans csak álom maradt. 1958-ban még egy spider készült, majd 1959-ben két alumínium karosszériás kupé, amelynek tömegét 555 kilogrammra szorították le.

A Gran Turismo 7-ben jelenleg több mint hatvan autógyártó négyszáz modelljéből lehet választani, és ezek közé érkezik a Škoda új pályagépe. A csehek célja, hogy megismertessék a márkát a játékosokkal, és megmutassák, hogy milyen elképesztő versenyautót lennének képesek építeni, ha nem csak a szabályok, hanem a valóság sem korlátozná a fantáziájukat.

Ez is érdekelhet:

Lennénk időutazók ezzel a Škoda versenyautóval

1957-ben készült el a 200 km/órára képes cseh versenygép.

Tudod, milyen autó ez? Egy Škoda. És gyári!

Oké, hogy csak 92 lóerős, viszont alig 555 kiló, szóval tud menni rendesen. És most tényleg tud menni, mert a Škoda restaurálta az egyik legyártott példányt.

Így indult az Octavia és a Felicia sikertörténete

Amerikai szépségkirálynővel reklámozták a csehszlovák kabriót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Te mit csinálnál, ha ütköznél az autópályán? Ők sétálgatni kezdtek

Leszedették az olasz trikolórt a Fiat Topolinóról, mert nem elég olasz

További cikkeink a témában
Titkos helyek, amiket csak a hajósok ismernek Horvátországban
Hirdetés