Nem minden előzmény nélküli a Škoda legújabb tanulmányautója, az egyelőre csak virtuálisan létező Vision Gran Turismo, amely az azonos nevű videojátékhoz készült, hiszen a cseh gyártónak az ötvenes években volt már Le Mans-ra szánt versenyautója.
Nem gondoltuk volna, hogy egyszer Škodával is lehet játszani a Gran Turismo 7-ben, pedig most éppen egy oda szánt pályagépet mutatott be a cseh gyártó. Az élekkel szabott, lenyűgöző formájú Vision Gran Turismo egy kompromisszumok nélküli élménygép, középen ülő vezetővel, 87 kilowattórás akkuval és a négy kereket hajtó négy villanymotorral.
Az egyenként 272 lóerős elektromotorokkal a Vision Gran Turismo kombinált teljesítménye 1088 lóerő,
és mivel a 4,4 méter hosszú, és mindössze 95 centiméter magas prototípus csak 1300 kilogrammot nyom, ezért elég gyors tud lenni, legalábbis a virtuális pályákon. A nyomórudas felfüggesztés és az aktív aerodinamika is a versenyautókat idézi.
Le Mans-i álom
Lehet, hogy nem tudtad, de a Škoda történelmében voltak már hasonló versenyautók. A Vision Gran Turismóhoz az ihletet az 1957-ben készült 1100 OHC Spider adta, amelyet a 24 órás Le Mans-i futamra építettek. 1,1 literes motorjának 92 lóerős teljesítménye ma már megmosolyogtató, de az üvegszálas karosszériájú versenyautó akkoriban ütőképesnek számított.
1956-ban indult az új versenyautó fejlesztése, azzal a kimondott céllal, hogy a 24 órás Le Mans-i versenyen induljon vele a Škoda.
Az elődjéhez képest teljesen egyedi csővázas szerkezetet építettek hozzá, amit áramvonalas üvegszálas idomokkal borítottak. A tengelykapcsolót hátulra szerelték az ötfokozatú váltóval, így ideális lehetett a súlyelosztás.
Az orrába hosszában épített 1089 köbcentis négyhengeres motor két karburátorral 92 lóerőt adott le,
amivel a 3,88 méter hosszú, mindössze 583 kilogrammos versenyautó az áttételtől függően 190-200 km/órás sebességet ért el. A nyitható fényszórókat később a karosszériába simuló, plexivel fedett darabokra cserélték.
Az 1100 OHC Spider rögtön megnyerte az első versenyét a Mladá Boleslav-i utcai pályán, de
az ötvenes-hatvanas évek nehéz politikai körülményei miatt csak a szocialista országokban indulhatott,
Le Mans csak álom maradt. 1958-ban még egy spider készült, majd 1959-ben két alumínium karosszériás kupé, amelynek tömegét 555 kilogrammra szorították le.
A Gran Turismo 7-ben jelenleg több mint hatvan autógyártó négyszáz modelljéből lehet választani, és ezek közé érkezik a Škoda új pályagépe. A csehek célja, hogy megismertessék a márkát a játékosokkal, és megmutassák, hogy milyen elképesztő versenyautót lennének képesek építeni, ha nem csak a szabályok, hanem a valóság sem korlátozná a fantáziájukat.
Ez is érdekelhet: