A formájával és a vezetésével az 508 eddig is a kategória izgalmasabb autói közé tartozott, és még inkább igaz ez a legújabb változatára. A Sport Engineered Concept egy konnektorról tölthető hibrid három motorral, 400 lóerővel és 4,3 másodperces gyorsulással.
Nagyot dobott az 508 új generációjával a Peugeot, a szedán és kombi formája is komolyan látványos lett, és nemrég óta tudjuk, hogy autózni is nagyot lehet vele.
A típusból hamarosan érkezik a 225 lóerős, konnektorról tölthető hibrid, de ez még messze nem a csúcs, amit ki lehet hozni belőle. Sport Engineered Concept néven most itt egy még kiélezettebb változata.
A prototípussal azt mutatja meg a Peugeot, hogy mit lehet még kihozni a plug-in hibridből.
A benzinmotorja 1,6 literes, 200 lóerős turbós négyhengeres, amihez az első kerekeknél egy 110 lóerős, a hátsóknál egy 200 lóerős elektromotor kapcsolódik. A kombinált teljesítmény 400 lóerő, amivel a gyárilag tuningolt Peugeot 508 elképesztően tud menni.
4,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és az elektromotorok a rugalmasságát is nagyon megdobják,
80-ról 120-ra 2,5 másodperc alatt ugrik fel, és a 180 km/óráig is csak 9,3 másodperc kell neki. A végsebessége 250 km/óra, a 11,8 kilowattórás akkumulátorral pedig 50 kilométert megy el egy feltöltéssel.
A sportos menetteljesítményekhez igazították az 508 futóművét is. A 20 colos kerekekre Michelin Pilot Sport 4S abroncsok kerültek, a nyomtávot elöl 2,4, hátul 1,2 centiméterrel szélesítették ki, és a fékek is nagyobbak, elöl 380 milliméteresek a tárcsák.
A formája, ha lehet, még dögösebb lett, és reméljük, hogy valami hasonló formában gyártásba is kerül az autó.