1968-ban, tehát idén ötven éve jelent meg az XJ a Jaguar kínálatában. Sokáig hagyományőrző formájával a világ leggyorsabb és legfényűzőbb luxusautójának számított, ma pedig fejlett technikája mellett modern vonalaival vesz le a lábadról.

A legelső széria volt az utolsó Jaguar, amit a márka alapítója Sir William Lyons felügyeletével terveztek, és az XJ azóta is a gyártó legnagyobb modelljének számít. 1968-ban soros hathengeres motorral mutatták be, de 1972-ben már kijött az 5,3 literes V12-es, ami 225 km/órás sebességével a leggyorsabb négyülésesnek számított akkoriban. 1975-ben kétajtós kupéval bővült a kínálat, 1986-ban pedig a szintszabályzós futómű is megjelent.

Sokáig őrizte négy kereklámpás hagyományőrző formáját az XJ, még a 2003-ban bemutatott szériánál is, ami pedig vadonatúj fejlesztésű alumínium önhordó karosszériát kapott, ezzel jelentősen merevebb és könnyebb lett az elődeinél. A legújabb már generáció teljesen újszerű, áramvonalas formájú, és olyan érdekességek jelentek meg benne, mint a színes képernyős műszeregység, vagy az 575 lóerős kompresszoros V8-as.

Az évforduló alkalmából XJ50 néven limitált szériát adott ki a Jaguar, és igencsak látványos képre terelte össze az elődöket.

Meg kell nézned ezt a modernizált klasszikust is:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában