A bemutatásakor azt mondták róla, hogy 480 km/óra feletti tempóra lesz képes, és most ennél is sokkal gyorsabban ment az SSC Tuatara, ami ezzel megdöntötte a Bugatti nemhivatalos és a Koenigsegg hivatalos rekordját is.
Sokáig tartott a fejlesztése, de megérte: a Shelby Supercars büszkén jelenthette be, hogy a Tuatara megdöntötte a leggyorsabb közúti sportautó Guinness-rekordját. A nevadai sivatagot átszelő országúton két mérés átlagából 508,73 km/órás sebességet ért el, ami nemcsak a Koenigsegg hivatalos, de a Bugatti tavaly elért nemhivatalos rekordját is felülmúlja.
Még csak egy éve volt, hogy a Bugatti a Chiron speciálisan módosított változatával 480,48 km/órás sebességet ért el
a Volkswagen németországi tesztpályáján, de mivel az aszfalt jellege miatt csak egyik irányban vélték biztonságosnak a száguldást, a Bugatti eredménye nem számított Guinness-rekordnak, ami megköveteli az ellenkező irányú mérést is.
A hivatalos rekordot ezért 447,19 km/órával mostanáig az 1360 lóerős Koenigsegg Agera RS tartotta,
ami az egyik irányban a 457,94 km/órát is elérte a nevadai sivatagban, még 2017-ben. Most ugyanezen a több kilométer hosszú egyenes országúton, Las Vegas közelében döntötte meg a rekordot a Shelby Supercars, méghozzá nem is kevéssel.
A Tuatara nemcsak fantasztikusan néz ki, de mindene megvan ahhoz, hogy az új rekorder legyen.
5,9 literes biturbó V8-as motorja 1750 lóerőre képes, és a mindössze 1247 kilogrammos szuperautó hátsó kerekeit hajtja, az aerodinamikáról pedig a dizájner Jason Castriota, több Ferrari és Maserati tervezője gondoskodott, a Tuatara könnyedén szelte a levegőt.
A kormánykerék mögé Oliver Webb autóversenyző ült, aki szerint a Tuatara még ennél is gyorsabb tudott volna lenni,
de az oldalszél miatt nem fokozta tovább a tempót. Az első mérésen 484,53 km/órát ért el, ami a rekordhoz elég lett volna, de a Bugattit még nem múlta felül, a másik irányban azonban 532,93 km/órát ment, ami végül kiadta az új Guinness-csúcs átlagát.
A sebességet 15 műholdhoz kapcsolódó GPS-szel mérték, de ennél is izgalmasabb volt, hogyan vették filmre az 500 felett száguldó szuperautót. A helikopter és a drón mellett
egy Lockheed T-33-as sugárhajtású repülőgépből is kameráztak, ami a talajtól másfél méterre is képes repülni
– alig várjuk, hogy lássuk az ezzel készült felvételeket.
Jerod Shelby, a márka alapítójának újabb nagy álma vált valóra
2007 után, amikor már megvillantotta, mire képesek a mérnökei. Az Ultimate Aero abban az évben futotta meg a 412 km/órát, amivel, ha csak három évre is, de elvette a sebességrekordot a Bugattitól. A Tuatara összesen 100 példányban készül, és nincs kétségünk, hogy gyorsan elfogy mind.