A világ leggyorsabb szériagyártású autója címét ismét behúzta a Bugatti, miután a Chiron félelmetes tempót ment egy németországi tesztpályán. A konkurenseknek össze kell kapniuk magukat, hogy felülmúlják a 490 km/órás rekordot.
A Bugatti nem először számít a világ leggyorsabb autójának, a márka kilencvenes évekbeli olasz korszakában is kiemelkedő volt az EB110 a 3,5 másodperces gyorsulásával és a 342 km/órás végsebességével, de a Volkswagen-korszakban készült Veyron egészen sokáig tartotta a rekordot a 431,072 km/órás eredményével.
Minden jel arra utalt, hogy az új Chiron képes lesz túlszárnyalni ezt,
de egészen mostanáig a Bugattinál sem tudták a 8 literes W16-os motorral hajtott szuperautó végsebességét. A várakozásnak vége, nemrég megfutották az új rekordot ott, ahol a korábbiakat is, a Volkswagen tesztpályáján, a németországi Ehra-Lessienben.
Az új rekord 490,484 km/óra, amivel a Bugatti elsőként lépte át a 300 mérföld/órás határt,
és ami jelentősen előzi a Koenigsegg Agera RS nem egészen két éve elért 447,19 km/órás rekordját. A méréshez a Chiron egy módosított példányát használták, amiről hamarosan részleteket is elárulnak a Bugattinál.
A száguldást belsőkamerás felvételen is megnézheted:
A Chiron korábban már megdöntött egy rekordot, a korábbi Formula–1-es pilóta Juan Pablo Montoya vezetésével
a 0-ról 400 km/órára gyorsuláshoz, majd ismét állóra fékezéshez 41,96 másodperc kellett neki,
és ezt alig több, mint három kilométeres távon érte el, a 400-ra gyorsulás 32,6 másodpercet vett igénybe. Igaz, ezt a rekordot a Koenigsegg Agera RS gyorsan megdöntötte, 36,44 másodperces eredménnyel.